۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۳۱۸۰۲
رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه خبر داد؛

تشکیل 10کارگروه در راستای شعار سال/ اهم برنامه های تحولی مجمع نمایندگان

تشکیل 10کارگروه در راستای شعار سال/ اهم برنامه های تحولی مجمع نمایندگان
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر از تشکیل کارگروه های دهگانه در مجمع نمایندگان طلاب در راستای شعار سال «مهار تورم رشد تولید» خبر داد و برنامه های تحولی مجمع را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت ها و برنامه های تحولی مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: به فضل الهی و با کوشش و تلاش بی شائبه تک تک اعضای مجمع نمایندگان طلاب، شاهد روند رو به رشد و شکل گیری فعالیت های چشمگیر در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه هستیم.

وی در ادامه افزود: مجمع نمایندگان، مجمعی قابل است که بارها مورد خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و موضوع حوزه انقلابی با این مجمع درمیان گذاشته شده و این مجمع مفتخر است که با رأی طلاب و فضلا شکل پیدا می کند و تلاش شورای عالی، جامعه مدرسین، مدیریت حوزه های علمیه و دیگر مسئولان این است که مجمع نمایندگان در جایگاه خود استقرار پیدا کرده و اجازه نمی دهند تا این مجمع از وظایف و مسئولیت‌های خود عقب‌نشینی کند.

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه ابراز کرد: مجمع نمایندگان طلاب که رسالت اصلی آن تبیین و حلقه وصل بدنه حوزه با مسئولین عالی رتبه است، به عنوان پدیده در میدان می درخشد و با فعالیت های ترکیبی علمی، فرهنگی و خدماتی، رسالت جهادی خود را به نمایش می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در ادامه افزود: امروز شاهدیم که گروه های جهادی با نظارت نمایندگان طلاب و فضلا، هدایت تحصیلی، رشد علمی و خدمات مخلصانه و مومنان به طلاب و فضلا، همه و همه از رهگذر مجمع نمایندگان طلاب تحقق پیدا می کند.

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه با اشاره به شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب علاوه بر کمیسیون های چهارده گانه خود با استفاده از ظرفیت نمایندگان سابق ادوار گذشته مجمع طلاب و با همکاری، همیاری و همپوشانی با نمایندگان کنونی، کارگروه‌های ۱۰ گانه ای را در این راستا شکل داد که برخی از آنها عبارتند از کارگروه تولید و تورم، خانواده، جمعیت و فرزندآوری، جهاد تبیین، مسکن و معیشت و تشکل های جهادی.

وی در ادامه افزود: تعیین جدول دیدارها با بزرگان حوزوی از جمله کارهایی است که در ارتقاء جایگاه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه موثر است و عنایت و توجه خاص مدیر حوزه های علمیه و رئیس شورای عالی حوزه از پشتیبانی ها و دستاوردهای گرانسنکی است که موجب رونق بهتر مجمع خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه بیان داشت: ما همواره شاهد حمایت مراجع معظم تقلید از مجمع نمایندگان طلاب و فضلا هستیم و با ملاقات هایی که هیئت رئیسه مجمع با مراجع عظام دارد، منویات آنان را احصا کرده و با همت خود، در صدد پیاده کردن و اجرای مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام است.

وی در ادامه افزود: مجمع نمایندگان طلاب ظرفیت بسیار بزرگی است که نباید مغفول واقع شود؛ زیرا این مجمع خانه طلاب و فضلای حوزه علمیه است و مجمع در امور رسیدگی به مسائل مربوط به طلاب و فضلا، خود را خادم آنان می داند و در خدمت رسانی به فرزندان مرجعیت و رهبری و سربازان امام زمان(عج) را افتخار می داند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز کرد: هیئت رئیسه مجمع نمایندگان با فعالیت‌های مضاعف موجب شده تا برنامه‌ها و سیاست گذاری های آن با سرعت رو به بالندگی و رشد، سوق داده شوند و لازم است کمیسیون های تلفیقی با مدیریت حوزه و مجمع عمومی جامعه مدرسین رغم خورده و طرح ها و ایده های لازم از ملاقات های چهره به چهره با اساتید سطوح و خارج حوزه جمع‌آوری و استخراج شود.

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه در ادامه افزود: هیئت رئیسه مجمع نمایندگان خود را موظف می داند تا با حضور در اتاق اساتید، در مدارس علمیه و سایر مراکز علمی به سخنان اساتید گوش فرا دهد؛ چراکه اساتید گرانقدر ذخایر و رکن های حوزه های علمیه هستند و مجمع نمایندگان با دیدن دردها به دنبال درمان بوده و دست نیاز خود را برای دریافت ایده ها و طرح های تصمیم ساز به سوی اساتید و فضلا دراز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان اظهار داشت: امید داریم که مجمع نمایندگان طلاب آنچه را که از آن متوقع است تا در تراز انقلاب اسلامی و حوزه انقلابی باشد، این جایگاه را حفظ کرده و بدون شتابزدگی، افراط و تفریط و اهم قرار دادن برنامه های مقتضی زمان، به پیش رفته و به اهداف خود دست پیدا کند.

ارسال نظرات