۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۳۱۹۵۷
امام جمعه موقت کاشان:

زنده نگه داشتن یاد شخصیت‌های دینی سبب بغض و کینه دشمن می شود

زنده نگه داشتن یاد شخصیت‌های دینی سبب بغض و کینه دشمن می شود
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار زنده نگه داشتن یاد شخصیت‌های دینی سبب بغض و کینه دشمن دانست و گفت: نگهداشتن یاد شخصیت‌های دینی دفاع از حق و تقویت جبهه حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: یکی از وظایف ما در عرصه صراط مستفیم دفاع و زنده نگهداشتن یاد شخصیت دینی و صالحان و کسانی که برای دفاع از دین از جان و مال خود گذشتند و برای دین هزینه کردند.

وی افزود: حضرت خدیجه(س)، ابوطالب و حمزه سید الشهدا از شخصیت‌هایی هستند که در عین مظلومیت، اما در دفاع از دین نقش مهمی داشتند و زنده نگهداشتن یاد آن‌ها و شخصیت‌های دینی عبادت و تمجید از صالحان است و سبب نزول رحمت الهی است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد شخصیت‌های دینی سبب بغض و کینه دشمن است، چرا که یکی از توطئه‌های دشمن در حوزه فرهنگی تلاش برای فراموش شدن یاد صالحان و مدافعان دین و شهدا و امام شهدا و حاج قاسم است.

به گفته وی زنده نگه داشتن یاد شخصیت‌های دینی در واقع دفاع از حق و تقویت جبهه حق است و به نوعی تفدیر و تجلیل از کسانی که از مال و جان خود در راه دین گذشتند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: زنده نگه داشتن یاد شخصیت‌های دینی را سبب زنده نگهداشتن راه و رسم و روش آن‌ها و الگویی تمام عیار برای دیگران است.

وی در ادامه به جایگاه و شخصیت والای حضرت خدیجه اشاره کرد و با بیان اینکه دفاع از حق با همه مال و ثروتی که در اختیار داشت، افزود: یکی از عوامل تقویت جبهه اسلام مال و ثروت حضرت خدیجه (س) بود و حضرت فاطمه زهرا (س) نیزهمین شیوه را ادامه داد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه یکی از مسائل مهم زندگی مشترک حضرت خدیجه (س) و پیامبراکرم (ص) حفظ حرمت‌ها بود، افزود: یکی ازعواملی که سبب شکنندگی زندگی و خانواده می‌شود عدم رعایت حرمت یکدیگر و حیا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات