۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۳۲۱۲۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

قرآن کتاب زندگی و هدایت است

قرآن کتاب زندگی و هدایت است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: قرآن کتاب زندگی و هدایت است، به گونه‌ای بر قرآن مسلط شوید که قرآن در زندگی آینده شما تأثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی چهارشنبه شب در دیدار با دو حافظ قرآن خردسال فریدنی، گفت: قرآن کتاب زندگی و هدایت است و باید در تمام شئون زندگی ما حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند و پیامبراکرم(ص) معلم انسان هستند، افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، شریف‌ترین مردم حاملان قرآن هستند و حافظان قرآن نیز یک مصداق از حاملان هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر اینکه تلاوت، حفظ قرآن مقدمه‌ای برای فهم معارف قرآن و عمل به قرآن است، اظهار داشت: بعد از حفظ قرآن مفاهیم و عمل به قرآن باید سرلوحه فعالیت‌ها قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع که خداوند به این خانواده دو فرزند حافظ قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را هدیه داده است قابل تأمل است، گفت: خداوند در مقابل عمل خیر والدین، حدیث و ثنا این دو حافظ قرآن را به آن‌ها داده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خطاب به والدین حدیث و ثنا نظری گفت: این هدیه شما می‌تواند سبب خوشحالی و دعای والدین شما باشد که فرزندان شما حافظ شده اند.

وی با بیان اینکه شما دو خواهر حافظ قرآن افتخار عالم اسلام و ائمه اطهار(ع) هستید، گفت: قرآن کتاب زندگی و هدایت است، از این رو به گونه‌ای بر قرآن مسلط شوید که قرآن در زندگی آینده شما تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: قرآن با روایت اهل بیت و توضیح نهج البلاغه باید در تمام شئون زندگی ما حاکم باشد، از این رو سعی کنید به تفاسیر روایی از جمله نورالثقلین، برهان و تفاسیر معارفی همچون تفسیر المیزان و تسنیم آیت الله جوادی آملی مراجعه کنید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات