۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۳۱۹۵۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ایمان و اعتقادات دانش آموزان را تقویت کنید

ایمان و اعتقادات دانش آموزان را تقویت کنید
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: ایمان و اعتقادات دانش آموزان را با استفاده از آثار شهید مطهری، منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، کتب شهدایی تقویت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب در آیین معارفه مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کاشان، گفت: رهبر معظم انقلاب در حکم نماینده ولی در کاشان اعلام کرد، کاشان منطقه نخبه پرور و استعداد خیز است.

وی با اشاره به اینکه کار برای جوانان و دانش آموزان از ارزش والا و بالایی برخوردار است، گفت: در زمین خالی هر بذری کاشته شود محصول خواهد داد و این بذر را اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید بکارد در غیراین صورت دشمنان این بذر را خواهند کاشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش برای تقویت بنیه علمی، ایمانی و بصیرت آموزان اهتمام داشته باشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود موضوع ایمان و اعتقادات دانش آموزان را با استفاده از آثار شهید مطهری، منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، کتب شهدایی، اردو‌های دانش آموزی، شعر، کلیپ، سرود، تئاتر و نشاط‌های حلال تقویت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به لزوم هم افرایی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز، معاون پرورشی، بسیج دانش آموزی و تجربه اتحادیه‌های موفق تأکید کرد و افزود: استفاده از پیشکسوتان و سرمایه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در موفقیت اتحادیه دانش آموزی موثر است.

وی استفاده از پشتوانه مالی با نام توکل به خدا را حائز اهمیت دانست و با اشاره به اینکه قویترین مردم کسی است که به خدا توکل داشته باشد، گفت: در کنار استفاده از گروه‌های مشورتی از شورای راهبردی برای اجرای تصمیمات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استفاده شود.

محمد زری باف مسؤول اتحادیه انجمن‌های دانش آموزان کاشان نیز تربیت دانش آموزان در عرصه رسانه را اولویت اتحادیه دانست و افزود: تربیت جوانان مومن، متعهد و انقلابی و رسانه‌ای در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران رسالت اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش اموزآن کاشان است.

وی افزود: با بیان اینکه جنگ امروز جنگ شناختی است، افزود: ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسئولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

زری باف گفت: همگام سازی نگاه تربیتی حاکم در مدرسه و خانه موضوع مهمی است که باید با برنامه ریزی دقیق مدارس و همراهی خانواده‌ها محقق شود تا دوگانگی فکری و عقیدتی در دانش‌آموزان ایجاد نشود.

به گفته وی برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس باید توانایی و خلاقیت دانش‌آموزان را از قوه به فعل تبدیل کند و دانش آموزان نیز باید دنبال نوآوری باشند.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های دانش آموزان کاشان با تأکید بر اینکه در کار علمی توقف وجود ندارد، اظهار داشت: در این راستا توانمندسازی دانش آموزان موضوع بسیار مهمی است.

زری باف با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن شهدا و با بصیرت و آگاهی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند، گفت: امروز دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم خود به دنبال دور کردن دانش آموزان از ارزش‌های انقلابی است. 

لازم به ذکر است، در این آیین محمد زری باف به عنوان مسؤول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان کاشان معرفی شد و از مسؤول سابق آن تقدیر و تجلیل شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات