۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۳۲۱۲۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

یکی از راهکار‌های تقویت دین، توسعه روضه‌های خانگی است

یکی از راهکار‌های تقویت دین، توسعه روضه‌های خانگی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی راهکار‌های تقویت دین و کاهش آسیب‌های اجتماعی را توجه به توسعه روضه‌های خانگی و استفاده از تجربیات مساجد موفق دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار با هیات امنای مسجد باب الحوائج با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: محتوای مسجد باید بتواند محله‌های اطراف خود را به لحاظ فرهنگ دینی و ارزشی تحت تاثیر قرار دهد.

وی اثرگذاری و تقویت فرهنگ دینی را در گرو استفاده و بهره مندی از تجربیات مساجد موفق دانست و افزود: یکی از راهکار‌های تقویت دینی توجه به توسعه روضه‌های خانگی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: جلسات و روضه‌های خانوادگی عامل مهمی برای تقویت دین و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی همچنین جلسات فامیلی را یکی از راه‌های تقویت دینی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و با بیان اینکه این مهم در کاشان انجام شده است، یادآور شد: در جلسات فامیلی، احکام، نکات تفسیری و پاسخ به شبهات جوانان فامیل بیان شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تقویت تفکر اجتماعی و خلاقانه را در گرو استفاده از جوانان خوش فکر در هیأت امناء مساجد دانست و اظهار داشت: استفاده از اساتید خوش فکر دانشگاه‌ها بمدت ۱۰ دقیقه قبل از خطبه‌ها نماز جمعه موثر است.

وی با تأکید بر اینکه مسجد باید در تراز انقلاب اسلامی قرار داشته باشد، اظهار داشت: مساجد کانون‌های تقویت ایمان و ارزش‌های دینی در جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، مومنین به مسجد بروند و زینت بگیرید، از این رو از فرصت سه شب احیاء ماه مبارک رمضان برای بهره برداری معنوی و مساعدت خیرین استفاده شود.

به گفته وی ایمان زینت انسان است و امام جماعات مسجد برای تقویت ایمان مردم باید اهتمام داشته باشد به طوریکه بعد از خروج از مسجد ایمان مردم قوی‌تر شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی استفاده از قرآن، تفسیر قرآن و احادیث را در تقویت ایمان موثر دانست و گفت: مساجد باید تبدیل به مدرسه قرآن، حدیث، صحیفه و نهج البلاغه شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات