۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۳۲۱۹۹
آیت الله مهدوی:

بی حجابی ریشه در مشکلات فکری افراد دارد

بی حجابی ریشه در مشکلات فکری افراد دارد
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که بی حجاب است فکرش مشکل دارد، گفت: بعضی می‌گویند ما دلمان پاک است، اما کسی که دلش پاک باشد عمل او پاک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در غدیریه اصفهان، با بیان اینکه خداوند می‌فرماید یک سوره مانند قرآن کریم بیاورید، گفت: خداوند در ادامه تهدید می‌کند اگر نتوانستید این کار را انجام بدهید و هرگز هم نمی‌توانید اینکار را انجام بدهید پس از آتش و مجازات ما بترسید.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: اینکه خداوند می‌فرماید حجت را برشما تمام می‌کنیم یعنی عذر شما را خواهیم بست و راهی برای فرار شما وجود نخواهد داشت، کسانی که اهل توجیه در دنیا هستند خیال می‌کنند در پیشگاه خداوند هم می‌توانند توجیه های غلط بیاورند.

وی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند در پیشگاه خداوند بگوید نمی‌توانستم مباحث دینی را فرابگیرم، اظهار کرد: کسی که عقل و درک و اراده دارد می‌تواند بفهمد اما برخی افراد عمدا گوش خود را می‌بندند و اهل یادگرفتن معارف دینی نیستند، خداوند از این اشخاص نفهمیدن دین و دستورات دین را نمی‌پذیرد، حجت بر این افراد تمام شده است و مورد مجازات قرار خواهند گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی در کار کردن خود و خدمت کردن به مردم کم کاری کرده و رزق حرام به خانه می‌برند و به همین خاطر دچار مشکلات بسیار می‌شوند، خاطرنشان کرد: وقتی کسی قرار است به جهنم برود راه فراری نخواهد داشت و این جهنم را افراد خودشان برای خودشان در دنیا درست کرده‌اند.

آیت الله مهدوی در ادامه عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید بشارت بده کسانی را که ایمان آورده و عمل صالح انجام می دهند، بیش از 80 آیه به ایمان و عمل صالح اشاره کردند، ایمان فکر ما و عمل صالح اعمالی است که انجام می‌دهیم، فکر بر عمل مقدم است، فکر ما دیده نمی‌شود اما عمل ما دیده خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد نیت ما را نمی‌بینند و تنها عمل ما را خواهند دید، اما خداوند متعال همه چیز را می‌داند و از نیت ما نیز آگاه است، در آیه 84 سوره اسرأ خداوند می‌فرماید عمل شما از فکر شما برخاسته است، قرآن کریم می فرماید شاکله عقیده انسان است و عمل از روی عقیده ما برخاسته است، ابتدا عقیده و فکر در ذهن ما است سپس آن تبدیل به عمل خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه، به تفاوت نیت انسان‌ها در انجام اعمال اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود عمل شما باید خالص باشد یعنی فکر شما خالص باشد. قران کریم می‌فرماید ایمان آورید و عمل صالح انجام دهید، یعنی کسی که عمل او صالح نیست ایمان ندارد.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: خانمی که کشف حجاب می کند قبل از اینکه عمل او درست نباشد فکر او مشکل دارد، این فکر اما دیده نمی‌شود، این شخص اول باید فکر خود را اصلاح کند که نکرده است، بعضی هم می‌گویند ما دلمان پاک است، اما کسی که دلش پاک باشد عمل او پاک خواهد بود، رفتار خراب نتیجه فکر خراب است.

وی با بیان اینکه دل پاک مؤمن و خداپرست است، تصریح کرد: نباید کسی را صد در صد قضاوت کنیم، برخی افراد فریب شیطان را می خورند و گناه می کنند اما حق نداریم بگوییم اصلا ایمان ندارد، بلکه ایمان کمی دارند، افرادی که در هنگام مشکلات به خدا ایراد می‌گیرند ایمان ضعیف و کمی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: سه چیز سر انسان را پایین خواهد آورد، یکی بیماری است، دیگری فقر و سوم مرگ است، خداوند فرموده است به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند بشارت بده که اینها دارای بهشت‌هایی هستند که برکات بسیار دارد و از زیر آنها نهر عبور خواهد کرد.

آیت الله مهدوی جاودانگی را دارای جاذبه برای انسان برشمرد و تصریح کرد: حضرت آدم به خاطر این جاودانگی فریب ابلیس را خورد و از بهشت رانده شد، قرآن کریم می‌فرماید در دنیا خبری از جاودانگی نیست بلکه در بهشت به جاودانگی خواهید رسید، برای این کار باید به امام زمان(عج) وصل بشوید./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات