۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۳۱۹۵۸
آیت الله مهدوی:

حضور شکنجه گر معروف ساواک در نشست منافقین اوج رسوایی آنها را نشان داد

حضور شکنجه گر معروف ساواک در نشست منافقین اوج رسوایی آنها را نشان داد
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور شکنجه‌گر جنایتکاری نظیر پرویز ثابتی‌پور در نشست منافقین در آمریکا ذلت و رسوایی آنها را برای همه آشکار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در غدیریه اصفهان، به آیه 19 سوره بقره اشاره کرد و گفت: منافقین اینطور نیست که هیچ سودی در زندگی نداشته باشند، اگر بنا باشد هیچ سودی نکنند دیگر کسی منافق نخواهد ماند، همیشه هرکس کار خلاف بکند اینطور نیست که بار اول مجازات بشود.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: کسی که در خلاف زیاده روی می‌کند کم کم رسوا خواهد شد. خداوند با منافقین هم مدارا می‌کند و اینطور نیست همان ابتدا با آنها برخورد کند، این توانایی داشتن افراد به خلاف کردن همان اراده‌ای است که از سوی خداوند به ما اعطا شده است اما اعمال صحیح این اراده برعهده ما قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: شخصی در تلویزیون می‌گفت توبه سه مرحله دارد، مرحله اول خداوند به دل شخص گناهکار می‌اندازد که توبه کند، مرحله دوم شخص توبه می‌کند و مرحله سوم خداوند توبه را می‌پذیرد، اما حقیقت این است که مرحله اول توبه به این صورت نیست چرا که چنین مسأله‌ای تبعیض است و تبعیض ظلم محسوب می‌شود و این خلاف ادله قطعی دین ما است، برای اصلاح این موضوع پیغام هم به این شخص دادم.

اراده سرمایه الهی است که در اختیار ما قرار گرفته است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند متعال اراده را به ما اعطا کرده است، اظهار کرد: خداوند به ما سرمایه را داده است اما اینکه به درستی از آن استفاده کنیم برعهده ما قرار گرفته است. نباید چیزی بگوییم که خلاف دستورات الهی باشد و جبر را مطرح کنیم، در زندگی ما جبر برای توبه نیست و این مسأله با موضوع مشیت الهی تفاوت دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اینکه مهلت الهی باعث رسوا شدن منافقین شده است، عنوان کرد: خداوند نظم را در جهان آورده و اسباب را به ما داده است از آن سو انبیاء و کتب آسمانی را فرستاده است و همه این کارها را انجام داده در کنار آن به ما اراده هم داده است و اینطور نیست که خداوند ما را مجبور کند ایمان داشته باشیم و گناه نکنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه خداوند بر قلب کسی مهر می‌زند برمبنای جبر نیست، بلکه این موضوع به خاطر این است که شخص با خداوند لجبازی کرده است، درحالی که حق را شناخته اما نپذیرفته است و چنین شخصی بر قلبش مهر خواهد خورد و مورد عذاب الهی قرار خواهد گرفت.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: جهنم رفتن افراد نتیجه کار آنها است و اینطور نیست که از ابتدا خداوند شخصی را به جهنم ببرد. منافقین مانند منافقین زمان ما که شاهد هستیم بعضی کارهای آنان هم نتیجه دارد اما همه کارهای آنها نتیجه ندارد چرا که خداوند همراه آنها نیست، قرآن کریم می‌فرماید مثال منافقین مانند کسی است که در باران شدیدی است که در آن تاریکی محض و رعد و صدای وحشتناک و برقی خوفناک او را احاطه می کند، وقتی برق می‌زند کمی جلو خواهد رفت اما دوباره در تاریکی و وحشت احاطه خواهد شد.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید شخص منافق از مرگ بسیار می‌ترسد و منافقین به جای اینکه سراغ نور بروند سراغ نار می‌روند، نور انسان را نمی‌سوزاند و بادوام است اما نار سوزاننده و موقت است، چرا که آنها خدا را ندارند، این مثل منافقین را در انقلاب خودمان به خوبی ملاحظه می کنیم.

امام خمینی از ابتدا باطن منافقین را شناختند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی منافقین افرادی را حتی از بین روحانیون فریب دادند، تصریح کرد: برخی افراد فریب منافقین را خوردند اما این موضوع موقت بود، امام خمینی از ابتدا باطن اینها را دیده بودند و فهمیده بودند که اینها دین ندارند، منافقین ضربه‌هایی به کشور ما و مردم زدند و حتی با آمریکا و صدام و دشمنان کشور نیز ارتباط گرفتند و حمارهایی بودند که به دشمنان سواری دادند و عقل آنها نمی‌رسید که به دامن ملت و به دامن حق بپیوندند.

آیت الله مهدوی به شهادت 17 هزار نفر از مردم کشور توسط منافقین در کشور اشاره کرد و گفت: زمانی در فولادشهر برای تبلیغ بودم و شب که می‌شد تیراندازی می کردند و هرکسی که کمی محاسن داشت یا احساس می‌کردند اهل نماز است را ترور می‌کردند و لطف خدا آنها را از کشور ما خارج کرد، اما حالا هم که از کشور خارج شدند همراه دشمنان هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خدا اسباب توبه را به همه داده است و اینکه کسی توبه نمی‌کند تقصیر خداوند نیست، خدا می‌خواهد همه ما انسان کامل باشیم اما خب عده‌ای از ما لجباز هستیم و توبه نمی‌کنیم، منافقین انسان‌هایی دو رو هستند و تجربه تاریخی در کشور ما نیز نشان داد که چه جنایت‌هایی کردند و هنوز هم دست برنداشتند.

حضور ثابتی‌پور در نشست منافقین اوج ذلت و رسوایی آنها را نشان داد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جلسه چند ماه پیش منافقین در آمریکا، اظهار کرد: ثابتی‌پور که از شکنجه‌گران معروف ساواک بود و چند ماه به انقلاب مانده به آمریکا فرار کرده است یک مرتبه در این جلسه منافقین حاضر شد، افراد زیادی توسط او شکنجه شده‌اند و این یک رسوایی برای منافقین است و نشان کم عقلی دشمنان ما است که چنین آدم منفور مشهور و جنایتکاری را به جلسه خودشان آورده‌اند و این نشان دهده اوج ذلت و بیچارگی و حماقت آنها است.

استاد درس خارج حوزه علمیه عنوان کرد: ثابتی جنایت‌ها و شکنجه‌های بسیاری کرده است و افراد زیادی او را می‌شناسند، شکنجه‌های وحشتناک او حتی در بیان هم بسیار سخت است، در همین زرین‌شهر زندانی بود که خداوند به شاه مهلت نداد به نتیجه برسد، عشرت‌کده‌ای بود که زیر آن زندان بود با سلول‌های یک نفره که شخص در آن نمی‌توانست بنشیند در این زندان تعبیه شده بود و هوای بسیار کمی از طریق یک لوله کوچک در سقف این زندان به زندانی می‌رسید.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می‌گوید هرکسی اختیار خودش را دارد، تصریح کرد: نباید خیال کنیم کسانی که دوستان ما هستند لزوما کار خوب می کنند، خلاف هایی دارند که ما به آنها ایراد می‌گیریم و مردم هم باید ایراد عاقلانه بگیرند، اینکه به کسی ایراد می‌گیریم دلیل بر خوب بودن طاغوت نیست، امام زمان(عج) غضب می‌کنند به حکومت طاغوت و ماهم باید علیه آن غضب کنیم.

مسؤولی که در خانه استکباری زندگی می‌کند را قبول ندارم

آیت الله مهدوی با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری از مسؤولان خاطرنشان کرد: اینکه یک مسؤولی خلاف بکند دلیل بر خوب بودن طاغوت نیست، بلکه باید به دنبال اصلاح این مشکلات باشید همانطور که در زمان حکومت امام علی(ع) افراد خواستار تغییر حاکمان اهل خلاف می‌شدند، اگر کسی در حکومت اسلامی خلاف می کند به دلیل این است که تربیت دینی ندارد و حکومت اسلامی قرار نیست به اجبار همه را تربیت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: من مسؤولی که خانه استکباری دارد را قبول ندارم بلکه من امام خمینی را قبول دارم که در خانه ساده‌ای در جماران زندگی می‌کردند، هرقدر هم کسی از چنین مسؤولی دفاع کند ما قبول نداریم در عین حال طاغوت نیز برای ما پذیرفته شدنی نیست. ما باید به دنبال تربیت خود و جلب رضایت خداوند و امام زمان(عج) از خود باشیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات