۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۳۲۳۲۳
امام جمعه موقت کاشان:

ذکر فضائل امیرمومنان در محافل و مجالس عبادت است

ذکر فضائل امیرمومنان در محافل و مجالس عبادت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه مجالس خود را به ذکر و یاد فضائل امیرمومنان مزین کنید، گفت: ذکر و یاد فضائل امیرمومنان درمحافل و مجالس یک نوع عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: جنگ بدر نخستین جنگ اسلام و کفر بود که در این جنگ نابرابر تعداد نفرات و تجهیزات لشکر کفر سه برابر لشکر اسلام بود، اما لشکر اسلام با امداد‌های غیبی به پیروزی رسید.

وی افزود: در این جنگ که ۷۰ نفر از لشکر کفر کشته و بیش از ۷۰ نفر از لشکر کفر اسیر شدند، دوست و دشمن قدرت و شجاعت امیر مومنان(ع) را مشاهده کردند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه به برخی از فضائل امیرمومنان (ع) و علم و آگاهی حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: در مجالس و محافل قرآن باید از اهل بیت (ع) یاد شود چرا که اهل بیت (ع) هم لنگه قرآن و قرآن ناطق هستند و تمام ویژگی‌هایی قرآن در اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه مجالس خود را به ذکر و یاد فضائل امیرمومنان (ع) مزین کنید، افزود: ذکر و یاد فضائل امیرمومنان (ع) در محافل و مجالس یک نوع عبادت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از فضائل و ویژگی امام معصوم از جمله امیرمومنان (ع) را علم بی پایان آن‌ها دانست و گفت: واژه نمی‌دانم دروجود اهل بیت (ع) جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امیرمومنان (ع) باب العلم است و دشمن به علم و فضیلت امیرمومنان (ع) اعتراف کرده است، افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، من شهر علم هستم و امیرمومنان (ع) نیز درب آن است و برای دسترسی به علوم پیامبراکرم (ص) باید از کانال امیرمومنان (ع) عبور کرد.

امام جمعه موقت کاشان علم را میراث انبیاء الهی دانست و با اشاره به اینکه آنچه از انبیاء به ما می‌رسد علم است، اظهار داشت: علم نگهدارنده انسان است، اما انسان خود باید نگدارنده مال و ثروت باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دستاورد علم، مال و ثروت است، اما مال و ثروت بدون علم و آگاهی محکوم به فنا است، افزود: مال و ثروت نیاز به حفاظت دارد، اما علم نه تنها نیازی به حفاظت ندارد بلکه خودش حفاظت کننده و محافظ انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مال ثروت دشمن دارد، اما علم دشمن ندارد و قلب را نورانی می‌کند، از این رو دین بالاترین سرمایه انسان است و مردم برای حفظ دین خود به علم عالم نیازمند هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات