۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۳۲۴۵۱
ماموستا مرادی مطرح کرد؛

روز قدس؛ روزی سرنوشت‌ساز برای جهان اسلام

روز قدس؛ روزی سرنوشت‌ساز برای جهان اسلام
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: روز جهانی قدس، روز سرنوشت‌ساز برای جهان اسلام و یادگار ارزشمند امام راحل(ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملااسامه مرادی امروز در نشست با جمعی از روحانیون و طلاب اهل سنت شهر کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت داشت: روز قدس نماد صف‌بندی حق بر علیه باطل و متعلق به همه مسلمین عالم است که شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس یک تکلیف و وظیفه اسلامی و وجداني است.

امام جمعه مسجد حضرت محمدالمصطفی(ص) کرمانشاه گفت: سران مکار آمریکا و اسرائیل غاصب هدفی جز غارت میراث معنوی مسلمانان و توطئه علیه دنیای اسلام ندارند، دنیا سال‌هاست با جنایت‌ رژیم کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی دست و پنجه نرم می‌کند.

این عالم اهل سنت افزود: اگر امروز ما قدس را دوست بداریم خداوند متعال آن را نزد ما محبوب و مبارک گردانیده است. قدس ضمن اینکه قبله اول مسلمین است، مکانی مبارک در قرآن می باشد که محل عروج رسول الله(ص) است، در شب معراج و محل تجمع پیامبران الهی است و امامت حضرت خاتم(ص) برای آنان در شب معراج و محل نزول وحی وکتب الهی برای پیامبران می باشد و نیز محل دفن بسیاری از پیامبران می باشد.

ماموستا مرادی تاکید کرد: خداوند متعال در ابتدای سوره أسراء می فرماید: سبحان الذي أسرى بعبده ليلا من المسجد الحرام إلى المسجد الأقصى الذي باركنا حوله لنريه من آياتنا إنه هو السميع البصير یعنی منزه است آن خدایى که بنده اش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الأقصى-که پیرامون آن را برکت داده ایم- سیر داد، تا از نشانه هاى خود به او بنمایانیم، که او همان شنواى بیناست.

امام جمعه مسجد حضرت محمدالمصطفی(ص) کرمانشاه اظهار کرد: از این رو که خود را مسلمان می دانیم باید این جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم که برادران و خواهران فلسطینی را اینگونه قتل عام می کنند و به خاک و خون می کشند وگرنه خود را مسلمان نپنداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همچنین سکوت بی شرمانه مجامع جهانی و رهبران کشورهای اسلامی منطقه را بشدت محکوم می نمائیم و می گوییم ننگتان باد که در کنار شما و جلو چشمانتان اینچنین مردم مظلوم بی دفاع فلسطین را به خاک و خون می کشانند.

ماموستا مرادی در پایان سخنان خود یادآور شد: از ملت شریف ایران به ویژه همشهریان غیورم انتظار می رود با حضور حماسه ساز خود به دشمنان قدس و قبله اول مسلمين بفهمانیم که نه قدس و نه مردم فلسطین تنها نیستند و ما در کنار آنها هستیم و خواهیم ماند./1400/

ارسال نظرات