۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۳۲۶۰۶
امام جمعه موقت کاشان:

هدف اسلام تکامل معنوی و علمی انسان است

هدف اسلام تکامل معنوی و علمی انسان است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: هدف اسلام تکامل معنوی و علمی انسان است و مکتب حق مکتبیست که از عالم شدن پیروان خودش هراس ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: مدعی دین بودن باید نسبت به دین خود شناخت داشته باشد و دین شناس باشد تا با کوچکترین شبهه‌ای از دین خارج نشود.

وی از دینداری و عمل به دستورات دین به عنوان دومین هر مسلمانی نسبت به دین اسلام نام برد و افزود: کسی که مدعی دینداری است باید به لوازم دین پایبند باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: حمایت و دفاع از دین سومین وظیفه ما نسبت دین است و تنها متدیین بودن کفایت نمی‌کند تا اگر به دین تعرض شد و دین را تضعیف کردند از دین حمایت کند، از این رو کسی امر به معروف نمی‌کند مومن ضعیف الایمان است.

وی با بیان اینکه کسی که از دین دفاع و حمایت می‌کند باید نسبت به احکام و ستون و نظرات دین شناخت کافی داشته باشد، اظهار داشت: قرآن از مهمترین منابع شناخت دین است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: همانگونه که تحقیق از انقلاب اسلامی بدون شناخت از امام خمینی(ره) امکان پذیر نیست، شناخت از دین نیز بدون شناخت از استوانه‌های دین، کتاب دین و آشنایی با شخصت‌های دینی غیر ممکن است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دین اسلام دین جامعه و کاملی است و دین تک بعدی نیست و در رابطه با تمام ابعاد زندگی زندگی انسان همچون مسائل فردی، اجتماعی، خانوادگی، اخلاقی، اقتصادی، مادی، معنوی، دنیوی، اخروی، سیاسی و تربیتی حرف برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: امکان ندارد اسلام در رابطه با کمترین موضوعات زندگی انسان حرف برای گفتن داشته باشد، اما در رابطه با مهمترین موضوعات انسان حرفی برای گفتن نداشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اسلام دین میانه رو است و درهمه مسائل حتی در موضوع عبادت به دوراز افراط و تفریط است، از این رو اسلام دین جامع و میانه است و در موضوعات مختلف افراط و نه تفریط دارد.

وی افزود: دین اسلام دینی است بر اساس فطرت پاک و کرامت و عزت انسان است و دستورات اسلام سبب نمی‌شود اسلام کوچک شود، بلکه با کرامت و عزت انسان هماهنگی دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار از دین اسلام به عنوان دین خدامحور نام برد و اظهار داشت: همه موضوعات اسلام بر اساس خدا است و ارزش‌های اخلاقی است و دین آسان گیری است و یکی از مهمترین ستون‌های دین اسلام ارزش‌های اخلاقی است.

وی افزود: دین اسلام براساس عقلانیت و منطق است و هیچ حرفی بر خلاف منطق ندارد و مخالف با خرافات است، مخالف تبعیض نژادی و شکاف طبقاتی است و همه انسان‌ها در مقابل قانون الهی برابر هستند.

به گفته وی برخی موضوعات اسلام فوق عقل است و برخی دیگر براساس عقل است و در اسلام خرافات و زیر عقل وجود ندارد

امام جمعه موقت کاشان عدالت محوری، حق محوری و علم محوری را از جمله ویژگی‌های اسلام دانست و گفت: هدف اسلام تکامل معنوی و علمی انسان است و مکتب حق مکتبی است که از عالم شدن پیروان خودش هراس ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: اسلام دینی است که رهبران آن به لحاظ علمی و عصمت و طهارت و ارزش‌های اخلاقی از همه بالاتر و عالم‌تر و رهبران آن از همه آحاد مردم جلوتر هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات