۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۷۳۲۶۹۱
امام جمعه موقت کاشان:

غذای حلال در سلامت روح انسان مؤثر است

غذای حلال در سلامت روح انسان مؤثر است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه غذای طیب و حلال در سلامت روح انسان موثر است، گفت: غذای سالم سبب تقویت جسم و غذای ناسالم انسان را بیمار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و تفسیر آیه ۵۱ سوره مبارکه مومنون هیات مهتدون کاشان، گفت: خطاب این آه به انبیاء الهی است.

وی فصاحت و بلاغت را یکی از ویژگی‌های قرآن کریم دانست، افزود: آیات قرآن در عین اینکه کوتاه است، اما معانی خیلی بلند و زیادی را در خودش جای داده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آیه ۵۱ سوره مبارکه مومنون در عین حالی که کوتاه است، اما معانی زیاد و مطالب متعددی را در خودش جای داده و یک دوره درس اخلاق و روش همسرداری است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: بین خدا و مخلوق رابطه خویشاوندی وجود ندارد و تنها ملاک فقط ضابطه است و همه باید بر اساس شرح وظایف خود عمل کنند چرا که عمل صالح نشانه انسان صالح است و بطوریکه انبیاء الهی مکلف به انجام عمل صالح هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خدا نعمت و امکانات به انسان داده است و در قبال آن مسؤولیت می‌خواهد، از این رو خداوند می‌فرماید از نعمت‌های من استفاده کنید و بخورید و بیاشامید و به دیگران هم انفاق کنید و مرتکب فساد نشوید.

وی با بیان اینکه غذای سالم و غذای ناسالم در جسم انسان تأثیرگذار است، افزود: غذای سالم سبب تقویت جسم و غذای ناسالم سبب بیماری است، از این رو غذای طیب و حلال نیز در سلامت روح انسان موثر است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اسلام ۱۴۰۰ سال قبل اعلام کرده است همانگونه که غذای سالم و ناب و غذای ناسالم در جسم انسان اثر مثبت و مفی دارند، همانگونه نیز غذای حلال و حرام در روح انسان اثر مثبت و منفی دارد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم موفقیت انسان غذای حلال است و انسانی که غذای حرام مصرف می‌کند نمی‌تواند عمل صالح داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انجام عمل صالح نیاز به توفیق دارد و توفیق نیز زمینه می‌خواهد، از این رو یکی از عوامل بسیار مهم کسب مال حلال است، چرا که حلال خواری زمینه و توفیق انجام عمل صالح را فراهم می‌کند.

وی افزود: عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن در طلب روزی حلال است و کسب مال حلال به معنای طی کردن ۹ جزء از مرحله ایمان و عبادت است که این نشانه اثرگذاری مال حلال است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه طیبات به انسان توفیق عمل صالح می‌دهد به برخی ویژگی‌های عمل صالح اشاره کرد و گفت: عمل صالح باید برخواسته از ایمان باشد و خالصانه وهمراه با اخلاص و تداوم داشته باشد و همراه با آگاهی و علم باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات