۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۳۲۷۰۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم ترویج و گسترش فرهنگ فعالیت جهادی در بین مردم

لزوم ترویج و گسترش فرهنگ فعالیت جهادی در بین مردم
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با تأکید بر ترویج و گسترش فرهنگ فعالیت جهادی در بین مردم، گفت: اردوهای جهادی راهی برای از بین بردن غرور و تکبر است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز، در آیین تجلیل از فعالان گروه‌های جهادی دانشجویی که در مسجد امام علی(ع) دانشکده پرستاری بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: غرور و تکبر آفتی برای انسان است.

وی افزود: راه‌های بسیاری برای رفع غرور و تکبر که مانع رشد شخصیت انسان می‌شود وجود دارد و یکی از این راه‌ها شرکت در اردوهای جهادی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری غرور و تکبر را نشانه حماقت و نادانی بنده دانست و اضافه کرد: در حقیقت هدف از خلقت رشد انسان است رشد روحی و معنوی و رشد اخلاقیات.

وی ادامه داد: باید ببینیم رشد و تعالی بنده چگونه اتفاق می‌افتد و برای رسیدن به این رشد چه‌کارهایی باید انجام داده و از چه‌کارها و رفتارهایی باید دوری‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: قطعاً با وجود شیطان بویژه شیطان درون مسیر رشد و تعالی بنده آسان نیست باید برای رسیدن به رشد تلاش کرده و از غرور و تکبر و خودبزرگ‌بینی دوری‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باهم بودن و دستگیری از یکدیگر بخش عمده‌ای از رشد بنده است که در اردوهای جهادی میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: رشد بنده با نگاه خداوند میسر می‌شود و اردوی جهادی در یک روستای دورافتاده که زمینه کمک به همنوع را فراهم می‌کند می‌تواند عاملی برای نگاه خداوند به ما باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: البته کمک به نیازمند و دستگیری آن‌ها صرفاً مالی و جسمی نیست می‌توان از هر ابزاری برای کمک به نیازمندان استفاده کرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات