۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۳۸۱۳۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

یادواره‌های شهدا، ترویج سبک و سیره شهیدان را محور فعالیت قرار دهند

یادواره‌های شهدا، ترویج سبک و سیره شهیدان را محور فعالیت قرار دهند
امام‌جمعه بجنورد گفت: اگرچه در یادواره‌های شهدا بهره‌گیری از عکس و آلبوم خوب است اما باید به سمت ترویج بیشتر سیره و سبک زندگی شهدا برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست هم‌اندیشی سومین یادواره شهدای طلبه و روحانی استان، با اشاره به نقش و اهمیت برگزاری این یادواره‌ها در جامعه، اظهار کرد: هر چه ازاین‌گونه یادواره‌ها برگزار کنیم به همان میزان فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر در جامعه گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا ریشه قرآنی دارد، افزود: یادواره‌های شهدا در ادبیات قرآنی و روایی ما عمق دارد؛ زیرا ایام‌الله را مردان مرد درست می‌کنند و وقتی می‌گوییم یوم‌الله، باید یوم‌الله سازان را هم در نظر بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهدا یوم‌الله آفرین بودند، اضافه کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در فرهنگ و بالندگی و رشد جامعه مؤثر است؛ به‌ویژه شهدای طلبه و روحانی که در جبهه‌های دفاع مقدس پیش‌قدم بودند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نقش روحانیت در نسل جدید ما به‌درستی دیده نشده است، افزود: باید نقش روحانیت در نهضت انقلاب اسلامی، تثبیت نظام، دفاع مقدس، قانون‌گذاری و اردوهای جهادی باید برای اقشار مختلف نسل جدید تبیین و تشریح شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌توانیم محتوای یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی را به سمت این‌گونه نقش‌های روحانیت ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید این‌گونه نقش‌آفرینی‌های حوزویان در فرهنگ جامعه باز شود تا نسل جدید بیش از پیش با نقش روحانیت آشنا شود، اظهار کرد: باید محورهایی نظیر حضور روحانیت در دفاع مقدس و نقش روحانیت در دفاع از حرم و حریم بیش از پیش مطرح شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: بیان خاطرات شهدای روحانی که کسی از آن‌ها خاطره دارد می‌تواند محتوای این یادواره را پربارتر کند.

وی گفت: در این راستا باید کمیته‌ها فعال شده و از برنامه‌های کلیشه‌ای بیرون بیاییم و تنوعی به برنامه بدهیم؛ زیرا اگرچه عکس و آلبوم خوب است اما باید به سمت سیره و سبک زندگی شهدا برویم به‌ویژه روحانیت که شکی در نقش قابل‌توجه آن در جامعه سازی وجود ندارد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات