۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۳۲۸۰۱
وقاحت بی پایان؛

بنویس «مهدی نصیری»، بخوان طبل توخالی تهمت و توهین

بنویس «مهدی نصیری»، بخوان طبل توخالی تهمت و توهین
مناظره علمی در دانشگاه آدابی دارد و مستند و مستدل صحبت کردن از آداب آن است؛ اما مهدی نصیری بیانیه خوان، هر دری را باز می‌کند، فحشی به صاحب خانه می‌دهد و می‌رود؛ بدون یک خط استناد و استدلال.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مناظره اخیر مهدی خانعلی‌زاده و مهدی نصیری در دانشگاه امیرکبیر تحت عنوان برجام، جام زهر یا طلا بار دیگر تهی بودن دست مهدی نصیری در گفتار و بیان مطالب را نشان داد. این همان مهدی نصیری است که روزگاری کیهان را با افراطی‌ترین شیوه‌ها مدیریت می‌کرد، مدت‌هاست که شیوه تفریط دست گرفته است. حرف‌های نصیری در این مناظره بیشتر به بیان سخنان خنده‌داری گذشت که هیچ بنیاد و مستند منطقی نداشت.

مجموع صحبت‌های نصیری بدون استفاده از یک استدلال منطقی به صرف بیان توهین و تهمت به ارکان نظام گذشت. اگر او چیزی برای بیان و ابراز داشت، حتماً روی آن مانور می‌داد. چنین صحبت‌های مهدی نصیری، بازگو کردن مجدد همان خط‌های خبری است که منافقین و ضدانقلاب سال‌هاست روی آن مانور می‌دهند. نصیری خیال می‌کند اگر برخلاف جریان آب در کشور حرکت کند و هر حرف شاذ و توهین آمیزی را بیان کند، می‌تواند شهرت پیدا کند. البته باید خطاب به آقای نصیری یادآوری کنیم که هرچقدر هم مانند امروز مولوی عبدالحمید در سیستان و بلوچستان دست خود را تا مرفق به عسل آغشته و در دهان آشوبگران بگذاری، توییت خواهند زد که باز هم با تو باید تسویه حساب کنند؛ چون آن‌ها یادشان نرفته است تو همانی هستی که برای انتشار عکس مادام کوری، تأکید می‌کردی حتماً با حجاب طراحی شود!

مناظره هم آداب و شیوه‌ای دارد. به خصوص مناظره در محیط دانشگاهی و به اسم فرهیخته بودن. این طور نیست که یک کاغذ دست بگیرید و بیانیه خوانی کنید، از این شاخه به آن شاخه بروید، درب هر خانه‌ای را باز کنید و به صاحب خانه توهین کنید و بروید. حال عیب ندارد، توهین کردید؛ اما حداقل یک خط استناد یا استدلال می‌کردید که پشتوانه ادعاهای گزافه و نامعلوم‌تان روشن می‌شد. البته ای کاش آن میز، میز مناظره نبود تا بتوان نصیری را به خاطر سخنان شاذ و پر اشکالش به میز محاکمه کشاند. البته همین هم از برکات انقلاب اسلامی است که میز مناظرات دانشگاه، به میز محاکمه ختم نمی‌شود.

اگر کسی بخواهد تک تک جملات مهدی نصیری را از اینکه حضرت علی (ع) محافظ نداشت، سر مخالفان را زیر آب و محصور نمی‌کرد، از رانت اطلاعاتی، مالی، سیاسی و نظامی استفاده نمی‌کرد، با تعریف خاطره در بزنگاه وفات پیامبر حکومت را دست نگرفت و ... باید برای هر موضوع مقاله‌ای نوشت تا عمق اشتباه‌های نصیری را بیان کند. چه‌قدر این مثل به آن موضوع می‌ماند که یک دیوانه سنگی در چاه می‌اندازد و هزاران عاقل نمی‌توانند آن را بیرون بیاورند. پرداختن به این موضوعات و مسائل مطرح شده هر کدام پاسخی دارد که دست یافتن به آن، نیازمند مطالعه دقیق تاریخ صدراسلام است و نیازمند ساعت‌ها کار علمی مجدد بر روی منابع روشن و صریح تاریخی. همین بیانات آقای نصیری نشان می‌دهد که او ساده‌ترین مسائل تاریخ صدراسلام را نیز نخوانده و گزاره‌های اشتباه و دروغین آن را دستاویزی برای حمله و هجمه علیه نظام قرار می‌دهد.

آقای نصیری یک جا با نهایت وقاحت و به تأسی از پرزیدنتِ فحاش بیان روبه افول بودن آمریکا را جادوگری و پیشگویی خطاب می‌کند. جناب نصیری مثل اینکه آثار متعدد آمریکایی را مشاهده و ملاحظه نمی‌کند که بیشتر اندیشمندان از جان ایکنبری، گیدون راشمن، میشل کاکس، نوآم چامسکی و ... از افول آمریکا خبر می‌دهند. مسأله نابودی آمریکا آنقدر در میان رسانه‌ها و حتی فیلم‌های هالیوودی مطرح است که رویکرد بیشتر فیلم‌های اخیر هالیوود نمایش دادن یک آمریکای تکه پاره شده است. بارزترین نماد آن در فیلم‌های سینمایی هالیوودی، پرچم پاره پاره شده آمریکاست. شاید اسم این قبیل فیلم‌ها علمی تخیلی باشد و درون بعضی از آن‌ها جادو و ... نشان بدهد؛ اما کارگردانی که چنین ادعایی دارد، یقیناً برای سرگرمی امثال مهدی نصیری چنین فیلم‌هایی نساخته است.

حال آقای نصیری می‌نشیند و یافته‌هایی که معلوم نیست از کجا به وی رسانده‌اند را تیتر وار می‌خواند و خیال می‌کند به علومی دست یافته است که هیچ کس جز او نمی‌داند. شاید بهترین پاسخی هم که آقای خانعلی زاده در طول مناظرات به مهدی نصیری داد، آفت‌های غور بیش از حد در واتساپ و خبرهای عجیب و غریب درون آن باشد. این را خطاب به مسؤولانی می‌گویم که دغدغه آفت زدایی از شبکه‌های اجتماعی بیگانه در داخل کشور را دارند. اگر به دنبال نمونه بارزی از آسیب‌های پلتفرم‌هایی مانند واتساپ در داخل کشور می‌گردید، مهدی نصیری بهترین نمونه آن است.

آقای خانعلی زاده در جایی دیگر گفت: «من کتاب زیاد معرفی می‌کنم تهیه کنید و خدمت آقای نصیری هم تقدیم کنید.» آقای نصیری یادتان نرود آقای خانعلی زاده اعلام کرد که اگر یک برگ سند بابت ادعاهایتان پیرامون گفته‌های رئیس جمهور چین برای تلاش جهت بهبود روابط میان ایران و عربستان آوردید، وسط دانشگاه داد خواهد زد و اعلام خواهد کرد که اشتباه نموده است. شما که چنین جرئتی را ندارید که علناً اعلام کنید اشتباه کرده‌اید. فریاد اشتباه‌هایتان در بیرون بلند است و عذرخواهی‌هایتان با رعایت اخفات و لگد پراکنی مجدد در کنج پستو؟ حداقل مرد باشید و برای تخریب خانعلی زاده یک برگ سند بابت همه گفتارهایتان ارائه کنید.

بهترین شعر برای پایان این یادداشت:

فتنه شاید، روزگاری اهل ایمان بوده باشد

آه! این ابلیس شاید، روزی انسان بوده باشد

ذره ای بر دامن اسلام، ننشیند غباری

نامسلمانی اگر، همنام سلمان بوده باشد

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
__بسمه تعالی __ بپوش یک جامه یِ جالی __اگر باشد ترا حالی __نشسته روی یک قالی __بکوب بر طبل توخالی __ولی آهسته چون آن طبل __ خودم هستم بدان از قبل __
1
1
VABxvsyH
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
e