۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۳۲۹۴۲
امام جمعه موقت کاشان:

تقوا تنها اسلحه مقابله با هوای نفس و شیطان است

تقوا تنها اسلحه مقابله با هوای نفس و شیطان است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه تقوا تنها اسلحه مقابله با هوای نفس و شیطان است، گفت: گمراه‌ترین انسان کسی است که پیرو و بنده و برده هوای نفس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و تفسیر آیه ۵۱ سوره مبارکه مومنون هیات مهتدون کاشان، گفت: خداوند در قرآن چند چیز را از ما زیاد درخواست کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از امور را خداوند از انسان زیاد درخواست کرده است از جمله ذکر خدا و زیاد به یاد به خدا بودن است، افزود: خداوند در قرآن آمادگی نظامی و دفاعی دربرابر دشمن را بسیار تأکید کرده است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امروز با وجود اینکه دشمن در اطراف ایران است، اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل آمادگی نظامی و دفاعی، دشمن جرأت تعرض به ایران را ندارد.

به گفته وی اگر جمهوری اسلامی ایران آمادگی نظامی و دفاعی نداشت دشمن با کینه‌ای که از ایران دارد کشور ایران را شخم زده بود، اما به برکت وجود امام خامنه‌ای دشمن جرأت حمله به ایران ندارد و برای همین است که اخیرا معظم له اعلام کرد در پیشرفت‌های نظامی به موفقیت‌های به دست آمده اکتفا نشود.

حجت الاسلام اسلامی تبار امنیت کشور را در دنیا بی سابقه دانست و افزود: در برهه‌ای از زمان که جمهوری اسلامی حتی برای سیم خاردار به بیگانگان نیاز داشت گذشت و امروز ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار است.

وی با اشاره به اینکه ما هم دشمن بیرونی و ظاهری و هم دشمن درونی داریم، گفت: با دشمنی به نام هوای نفس نمی‌توان با موشک و پهباد مبارزه کرد، بلکه تقوا تنها اسلحه مقابله با هوای نفس و شیطان است.

امام جمعه موقت کاشان از هوای نفس به عنوان دشمن سرسخت درونی انسان نام برد و اظهار داشت: هوای نفس دشمن‌ترین دشمن انسان است و گمراه‌ترین انسان کسی است که پیرو و بنده و برده هوای نفس باشد.

وی افزود: تا می‌توانید نیروی ایمانی و معنوی تقوا را در خودتان تقویت کنید، چرا که کید و دشمنی هوای نفس سخت و دشوار است و انسان گاهی در زندگی به مرحله‌ای می‌رسد که تنها چیری که می‌تواند او را نجات دهد تقوا و ایمان است.

حجت الاسلام اسلامی بر تقویت ایمان و تقوا تأکید کرد و ابراز داشت: انسان با تقوا دارای دستاورد‌ها و برکات زیادی است که یکی از آثار تقوا فرزندان صالح است.

وی با بیان اینکه حفظ ایمان هزینه دارد ادامه داد: امروز دشمن برای رسیدن به اهداف خودهزینه می‌کند و به پای آن ایستاده است و ما نیز برای حفظ ایمان باید هزینه کنیم و اگر نیاز باشد حتی جان خود را در راه حفظ ایمان بدهیم.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: ایمان و تقوا مانند درخت میوه‌ای که هر چه بیشتر به آن رسیدگی کنید میوه بیشتر و با کیفیت تری خواهد داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات