۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۳۲۷۶۸
امام جمعه موقت کاشان:

محبوب شدن نزد خدا از مهم ترین دستاورد‌های تقوا است

محبوب شدن نزد خدا از مهم ترین دستاورد‌های تقوا است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار محبوب شدن نزد خدا را ازمهم ترین آثار و دستاورد‌های تقوا دانست و گفت: یکی از مهترین ارزش‌های دنیوی محبوب شدن نزد خداوند و خالق هستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و تفسیر آیه ۵۱ سوره مبارکه مومنون هیات مهتدون کاشان، گفت: خداوند با واجب کردن روزه برای مومنین، فلسفه وجوب روزه را بیان کرده است.

وی هدف اصلی از واجب شدن روزه را کسب تقوای الهی دانست و با اشاره به اینکه آثار و دستاور‌های دیگری همچون سلامتی انسان را به دنبال دارد، افزود: هدف اصلی از واجب شدن روزه امری معنوی و تحصیل تقوا است.

امام جمعه موقت کاشان از تقوا به عنوان انجام واجبات و پرهیز ازمحرمات نام برد و گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، انسان با تقوا کسی است که از گناهان پرهیز کند و امام صادق(ع) نیزمی فرماید، خدا هر کجا می‌خواهد انسان را آنجا ببیند همان جا حاضر باشید.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن حدود ۲۰۰ مرتبه از تقوا نام برده است، از این رو هر موضوعی که از اهمیت بیشتری برخوردار در قرآن بیشتر به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، تقوای کامل آن است که احکام و معارف دین و دستورات دین را یاد بگیرید و به آن عمل کنید، از این رو در قیامت عمل به وظایف است که به فریاد انسان می‌رسد.

وی محبوب شدن نزد خدا را یکی از مهمترین آثار و دستاورد‌های تقوا دانست و اظهار داشت: یکی از مهترین ارزش‌های دنیوی محبوب شدن نزد خداوند و خالق هستی است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین یکی از مسائل مهم در دنیا برای انسان را عاقبت به خیری دانست و گفت: انسان با اختیار خود متولد نشده و با اختیار خود نیز از دنیا نخواهد رفت، اما مهم این است که انسان با عاقبت به خیری از دنیا برود.

وی ادامه داد: انسان ناخواسته سوار بر قطار زمان شده است و بدون اختیار از این قطار پیاده خواهند کرد، این قطار نه دنده عقب و نه ترمز دارد و هر زمانی که بخواهند متوقف خواهد شد و گروهی بدون اختیار خودشان پیاده خواهند شد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه تنها اختیاری که انسان از خودش دارد چگونه پیاده شدن از قطار دنیا است، گفت: اگر می‌خواهیم با عزت و احترام از قطار زمان پیاده شویم باید با تقوا باشیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات