۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۳۳۰۵۱

انتقاد شدید امام جمعه اصفهان از فرهنگ اشتباه مهریه های سنگین

انتقاد شدید امام جمعه اصفهان از فرهنگ اشتباه مهریه های سنگین
اصفهان ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد شدید از فرهنگ بسیار غلط رواج یافتن مهریه چند صد و یا هزارتایی سکه بهار آزادی، گفت: این یک فرهنگ بسیار غلط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در دیدار با اسدالله جولایی رییس ستاد دیه کشور گفت: قطعا ستاد دیه کشور یکی از نهادهای انقلابی است که طی این چندین سال دستاوردها و برکات بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اقداماتی که در عرصه کاهش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد و یا ناشی از حوادث رانندگی وبه اجرا گذاشته شدن مهریه های سنگین و طلاق، خاطرنشان کرد: حقیقتا در موضوع زندانیان ناشی از مهریه های سنگین، داماد و خانواده داماد دراین فقره مقصر اصلی هستند و نباید زیر ادای دین این فرهنگ غلط بروند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد شدید از فرهنگ بسیار غلط رواج یافتن مهریه چند صد و یا هزارتایی سکه بهار آزادی عنوان کرد: از نظر شرعی و قانونی اصلا این حرف پذیرفته نیست که مهریه را چه کسی داده وچه کسی گرفته است و بسیاری از طلاق ها و شکایت ها ناشی از این موارد است.

وی در ادامه افزود: فرهنگ حسنه گلریزانی که در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در سطح کشور رواج پیدا کرده بسیارکاری خداپسندانه بوده و برکات فراوانی جهت بازگشت پدران، مادران و فرزندان به آغوش گرم خانواده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه 280 سوره مبارک بقره «وَإِنْ كَانَ ذُوعُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلَىٰ مَيْسَرَةٍ ۚ وَأَنْ تَصَدَّقُوا خَيْرٌ لَكُمْ ۖ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» اظهار کرد: اگر به این قانون مبتنی بر این آیه شریفه عمل شود، شاید بتواند راه کاری مفید در زمینه مهریه باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: بر اساس فتوای برخی از علمای و مراجع دینی، بستن عقد ازدواج مبتنی بر مهریه ای که اصلا در توان فرد دهنده مهریه یعنی داماد نباشد، باطل بوده و این امر باید فرهنگ سازی و ترویج داده شود.

در ابتدای این دیدار اسدالله جولاییريال رییس ستاد دیه کشور به تشریح اقدامات، سیاست ها و تلاش های این ستاد جهت کمک حداکثری به رفع گرفتاری های مردم درعرصه های مختلف پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی بی بدیل برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی تلقی می شود که بانیان و خیرین نیک اندیش مبتنی بر ماه رحمت الهی، دست گیری را رویه خود قرار داده اند.

رییس ستاد دیه کشور افزود: مراودات متعددی با شرکت های بیمه گر و کمیسیون اقتصادی مجلس برای تسهیل امور و وضع قوانین مرتبط برای کاهش زندانیان انجام شده است.

جولایی اظهار کرد: هچنین براساس آمارها وارقام، حدود 100 میلیارد تومان ازسوی خیرین نیک اندیش در ماه مبارک رمضان جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی جمع آوری شده است که رشد قابل قبولی نسبت به سال گذشته داشته است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات