۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۳۳۰۹۲
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تلاش کنیم که جوانان به درستی با مبانی قرآنی آشنا شوند

تلاش کنیم که جوانان به درستی با مبانی قرآنی آشنا شوند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: باید تلاش کنیم که جوانان به درستی با مبانی قرآنی آشنا شوند و هر آنچه که خداوند در قرآن آورده است را درک نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و مسلمین محمد حجتی امروز در حاشیه اختتامیه نمایشگاه قرآن که به مناسبت ماه مبارک رمضان در کرمانشاه برگزار شد در سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه قرآن در زندگی همه انسان ها بسیار رفیع و بلندمرتبه است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: قرآن در عمل تاثیر و جایگاه خود را در زندگی ما نشان داده است و هر کسی که با این کتاب به معنای درست آشنایی داشته باشد در زندگی خود هرگز دچار خسران و زیان نخواهد شد.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید کودکان خود را از همان سنین پایین با مبانی و اصول قرآن آشنا سازیم، بیان کرد: بهترین و مناسب ترین زمان برای یادگیری قرآن که کلام وحی می باشد دوران کودکی است لذا والدین باید نسبت به این مقوله توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر باید تلاش کنیم که جوانان به درستی با مبانی قرآنی آشنا شوند و هر آنچه که خداوند در قرآن آورده است را درک نمایند زیرا همین درک درست از قرآن باعث بیمه شدن زندگی جوانان مسلمان در مقابل هجمه های فرهنگی و عقیدتی دشمنان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: امروز دشمن با تمام قوا و توان خود تلاش می کند که قرآن را از زندگی ما مسلمانان دور سازد زیرا می داند که تاثیر و پیروی مسلمین از دستورات قرآن تمام توطئه‌های دشمنان خدا را برملا و رسوا خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود با اذعان به اینکه نهادهای فرهنگی در بحث توجه به مبانی قرآنی بعضاً کم کاری هایی دارند، خاطرنشان کرد: از نهادهای فرهنگی درخواست و انتظار داریم که دلسوزی و توجه بیشتری به قرآن داشته باشند و اجازه ندهند که این کتاب الهی و ارزشمند به حاشیه برود./1400/

ارسال نظرات