۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۳۳۱۳۱
آیت الله صدیقی:

همه دستگاه‌ها برای مهار تورم تلاش کنند/ کاهش قیمت‌ها مورد توقع مردم است

همه دستگاه‌ها برای مهار تورم تلاش کنند/ کاهش قیمت‌ها مورد توقع مردم است
امام جمعه موقت تهران با اعلام اعتماد نسبت به رئیس جمهور خدمتگزار، مسأله خودرو را در اختیار دولت دانست و نسبت به حل نشدن آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه اول اردیبهشت تهران که در مصلای امام خمینی برگزار شد، با اشاره به آیه «وَمَا خَلَقۡتُ ٱلۡجِنَّ وَٱلۡإِنسَ إِلَّا لِیَعۡبُدُونِ» اظهار داشت: انسان از خداوند معرفت انسان کامل را می‌خواهد و این معرفت سبب می‌شود انسان از حقیقت قرآن استفاده کند.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم بار دیگر توفیق درک ماه رمضان را داشته باشیم، زیرا این ماه مبارک بسیار خوب و نورانی بود و به برکت افطار و روشنگری‌های نائب امام زمان جبهه مقاومت نیز روز‌های خوبی را داشت.

امام جمعه موقت تهران در آغاز خطبه دوم با دعوت مؤمنین به تقوای الهی فلسفه روزه را تقویت اراده دانست و تصریح کرد: روزه صبر انسان را زیاد می‌کند، زیرا مؤمنین از گناهان و رذائل اخلاقی اجتناب کرده اند، اما به دست آوردن سرمایه مشکل و نگه داشتن آن سخت‌تر است؛ باید این سرمایه را برای ابدیت نگه داریم و این راه با مدیریت غضب و شهوت است.

وی با اشاره به لزوم حساسیت همه قوا، نیرو‌های مسلح و همه عناصر معتقد به اصل انقلاب به مهار تورم، فعالیت در این امر مهم را جبهه‌ای بزرگ دانست و از همه دست اندرکاران خواست که همه امکانات خود را برای این امر به کار گیرند.

آیت الله صدیقی با انتقاد از تنگ کردن عرصه مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی توسط دولت‌ها، اقتصاد را زمینه عبودیت معرفی کرد و اظهار داشت: اقتصاد امنیت را نیز تقویت می‌کند و این گرانی و بی ارزش شدن پول ملی در تراز ملت شجاع و دارای روح ایمان و مقاومت که با قوی‌ترین شیاطین روزگار پنجه در پنجه شده اند، در شأن این مردم نیست.

وی با اشاره به دیدبانی رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان نسبت به مهار تورم، از همه دستگاه‌ها خواست پایش و نظارت تمام به همراه برنامه ریزی جامعی را با پیگیری فراوان در دستور کار خود قرار دهند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی ازگل با اعلام اعتماد خود به رئیس جمهور به عنوان یک فرد جهادی گفت: مسأله خودرو که در اختیار دولت است چرا نباید مشکلش حل شود؟ ثبات قیمت‌ها مورد توقع مردمی است که از نظام حمایت محیرالعقول کرده‌اند و از دولت و نظام حمایت کرده‌اند؛ اقلام و ارزاق عمومی باید قیمت مناسب تری داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر اوضاع جهانی آمریکا را روبه افول معرفی کرد و تأکید کرد: روز به روز قدرت آمریکا کمتر می‌شود و صهیونیست‌ها به عنوان شاخ تیز ایالات متحده بحرانی‌ترین وضع خود را تجربه می‌کنند؛ انگار برای اتمام عمر نحس رژیم صهیونیستی عجله‌ای وجود دارد و این وعده محقق خواهد شد.

آیت الله صدیقی عجز دولت آمریکا در حل مشکل صهیونیست‌ها را در امتداد شکست‌های ایالات متحده در آمریکای لاتین دانست و اظهار داشت: آمریکایی‌ها خیال می‌کردند که با تحریم جمهوری اسلامی را سرنگون می‌کردند و اعراب را در مقابل ایران قرار می‌دهد، اما برعکس شد و در این تغییر و تحول استکبار فرو می‌ریزد و پرچم توحید روزبه روز برافراشته‌تر می‌شود؛ باید فعالیت‌های بین المللی نظام را در تراز خون شهید سلیمانی ادامه دهیم و با دیپلماسی نافذ جایگاه خودمان را حفظ کنیم.

وی توفیقات نظام اسلامی را به مردم تبریک گفت و تصریح کرد: اجتماعات دشمن شکن در لیالی قدر توفیق بزرگی بود و نشان داد که خدای متعال دل‌ها را به هم پیوند داده است و این انسجام بعد از خلق حماسه ۲۲ بهمن جای شکر دارد.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: باید با کمترین آسیب غافلین نسبت به امر حجاب را بیدار کنیم و با حضور مردمی از این ویروس رها شویم. امیدواریم با کمک خداوند فقر در جامعه ریشه کن شود.

ارسال نظرات