۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۳۱۵۹۵
آیت الله صدیقی:

اقدامات اخیر نشان از عزم دولت برای حل مشکلات مردم دارد

اقدامات اخیر نشان از عزم دولت برای حل مشکلات مردم دارد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به فتنه اخیر ایستادگی مردم باوجود تورم و فشار اقتصادی را ستودنی دانست و گفت: دشمنان تلاش دارند نقاط قوت ما را کتمان کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه 4 فروردین 1401 که در مصلای امام خمینی اقامه شد، گفت: اگر روزه بی نتیجه بگیریم دچار خسارت شده ایم زیرا روزه برای این است که انسان اهل مراقبه شود و زبان او از تهمت، غیبت، شایعه‌پراکنی، ولایت آزاری و انواع گناهان نجات پیدا کند و به تقوا متصل شود.

وی در ادامه اظهار داشت: امام سجاد در وداع با ماه رمضان از این ماه به عید اولیا خدا یاد می کند و امیدوار هستیم که همه ما ولی خدا شویم و ماه رمضان برای ما عید شود. ماه رمضان ماه بندگی است از همین رو همه آن، عید است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به سخنرانی ابتدای سال رهبر معظم انقلاب با وقفه ای سه ساله در کنار مضجع شریف ثامن الحجج، گفت: تجلیات رضویه سبب شد از بهترین شخصیت پس از امام زمان، کلمات بزرگی به ما منتقل شود؛ شخصی که 40 روز خود را همیشه به خدا بسپارد چشمه های حکمت بر وجود آن نازل می شود همانطور که از دهان امام راحل و رهبر عزیز ما کلام حکیمانه ساطع می شود.

آیت الله صدیقی با تلاوت آیاتی از قرآن به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول اشاره کرد و با بیان تغییرات طبیعت در فصل بهار تصریح کرد: خاک در بهار به حیات می رسد و به گیاه تبدیل می شود اما بعضی انسان ها تحولی پیدا نمی کنند از همین رو کفار در روز قیامت با خود می گویند که کاش خاک بودیم؛ در ماه رمضان باید تحولات در درون انسان شتاب پیدا کند و انتظار حضرت مهدی نیز یک تحول است.

وی با بیان اینکه انتظار یک مکتب سازنده است که انسان در آن آمادگی پذیرش حاکمیت معصوم را پیدا می کند، عنوان کرد: دعا در انسان تغییر ایجاد می کند اگر مناجات و دعا حقیقی باشد. برای تحول باید به لوازم آن توجه کنیم که اولین آن فراهم کردن شرایط آن است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی ازگل عنوان داشت: استحکام ملت ایران از روز اول انقلاب ستودنی و آغازگر تحول بزرگی بود؛ در همان ابتدای انقلاب در ذهن دشمنان ما نابودی نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت تا علاقه مندی مردم به شرایع و تجلیات دینی کم شود و از این رو از هیچ تلاشی برای نابودی فروگذار نکردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این 43 سال هجمه های سنگینی شکل گرفت که برای دیگر ملت ها قابل تحمل نبود اما ملت ایران از همه صحنه های جنگ علیه دشمن پیروز بیرون آمدند. در رأس کانون های قدرت در جمهوری اسلامی ایمان به خدا قرار دارد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر عالی جبهه مقاومت محور وحدت است و این امامت را هیچ فرقه ای ندارد، اظهار داشت: ملت ما رهبر و مدیری الهی و الگو دارد و رهبر ما یک رهبر سیاسی تنها نیست بلکه الگوی جهاد، ایمان و از خودگذشتگی است؛ فداکاری های ملت ما الگو گرفته از امام راحل و امام خامنه ای است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بی نظیری ملت ایران ما در طول تاریخ، افزود: مردم ما همه چیز خود را برای انقلاب داده و تا ظهور امام زمان همچنان ایستاده اند؛ در شرایطی که تورم بیداد می کند و قیمت ها روز به روز در حال افزایش است فتنه ای در پاییز به وجود آمد که مردم ما مقابل آن ایستادند.

وی در ادامه با اشاره به پدیدار شدن نقاط قوت در نظام جمهوری اسلامی علی رغم وجود 44 سال تحریم فلج کننده، گفت: دشمن می خواهد نقاط قوت ما دیده نشود.

آیت الله صدیقی با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم اظهار داشت: همگرایی با همسایگان و برگزاری مانور مشترک با روسیه و چین تلاشی قابل تقدیر است؛ افتتاح بیمارستان حضرت مهدی و پالایشگاه آبادان و دیگر کارهای بزرگ دولت نشان از عزم دولت برای حل مشکلات مردم دارد و امیدواریم این تلاش ها تا برطرف شدن مشکلات مردم ادامه یابد.

ارسال نظرات