۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۳۳۱۳۳
آیت الله سعیدی:

تشویق به فحشا و قانون شکنی از اوصاف منافقین است

تشویق به فحشا و قانون شکنی از اوصاف منافقین است
امام جمعه قم با بیان این که منافق کسی است که از دین خارج شده و چهره دینی به خود می گیرد، تشویق به فحشا، فساد و بی بندوباری و قانون شکنی را از اوصاف منافق دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در نماز عبادی سیاسی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به فرازی از آیه «إِنَّ الْمُنَافِقِينَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» و برخی از اوصاف و صفات منافقین اظهار داشت: شخص منافق سعی می کند که بیگانگان، دشمنان و ضد انقلاب را از خود راضی نگه دارد؛ اما نسبت به خدا، پیامبر و اهل بیت، ارزش های اسلامی و خون شهدا هیچ ارزشی قائل نیست و خداوند با این افراد معامله شخص فراموش کار می کند؛ چراکه ریشه تمام کارهای منافقان به این دلیل است که این افراد افرادی فاسق بوده و خداوند را فراموش کرده اند.

وی در ادامه افزود: منافق کسی است که از دین خارج شده است و در هر زمان تشویق به فحشا، فساد و بی بندوباری کرده و قانون شکن هستند و جالب این است که آنان چهره دینی به خود می گیرند و در عصر ما منافقین چهره جدیدی به خود گرفته اند.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز ارتش و دیدار ارتشیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمایش های بسیار مهمی را ایراد فرمود که یکی از بیانات ایشان این است که باید تمام امکانات خود را برای مقابله با دشمنان تهیه و آماده کنیم و همیشه هوشیار و آماده بمانیم.

آیت الله سعیدی در ادامه ضمن اشاره به دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز کرد: دیدارهای دانشجویی رهبر انقلاب جدای از جوّ خاص و مثال زدنی آن، حاوی نکات تاثیرگذاری در مسائل کلان کشور است و تا مدت ها این نکات مورد بحث و پیگیری قرار می گیرد.

امام جمعه قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به واسطه امید و اعتمادی که به قشر دانشجو دارند این فرصت را در اختیار فعالان دانشجویی قرار می‌دهند تا آنان بتوانند در کنار نقدها و بیان مشکلات کشور راهکار های خود را نیز برای عبور کشور از بحران ها ارائه کنند.

وی در ادامه افزود: واقعیت این است که دانشجو نقش آفرین است و یکی از وظایف مهم دانشگاه ها تربیت نیروهای برجسته، صالح و مفید برای اداره کشور است و انتظارها از دانشگاه این است که محل جوشش جریان علم و تحقیق و جریان آرمان خواهی و هدف گذاری سیاسی و اجتماعی باشد.

آیت الله سعیدی با بیان این که جنبش دانشجویی همیشه دوشادوش روحانیت بوده است خاطرنشان کرد: در کشور ما جنبش دانشجویی همواره ضد استبداد بوده و به شدت عدالتخواه است و اگر کسی در کشور ما مدعی جنبش دانشجویی باشد؛ اما ویژگی ضد استکباری، ضد استبداد و اختاق و عدالتخواهی را نداشته باشد، دانشجو نبوده و در ادعای خود صادق نیست.

امام جمعه قم در ادامه با یادآوری سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ماه بیان داشت: سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنوی که سرچشمه آن از روحیه امام راحل می جوشید، نقش تعیین‌کننده‌ای در دفع عیادی استکبار از جمهوری اسلامی ایفا کرد و درس بسیار تلخی را برای دشمنان داد و این مجموعه بعد از اسلام پدیده ای بی نظیر است.

آیت الله سعیدی در پایان با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید بهترین شیوه مبارزه با منکرات تذکر زبانی است و تاثیر امر و نهی زبانی از تاثیر سخت‌گیری حکومت ها بیشتر است؛ اما بیشتر مردم به این عمل نمی کنند و باید تذکرهای لسانی افراد جامعه به همدیگر بیشتر شود.

ارسال نظرات