۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۳۳۱۴۷
امام جمعه دامغان مطرح کرد؛

بخشش گناهان بزرگترین هدیه خدا در عید فطر/ضرورت تزکیه نفس در تمامی ایام سال

بخشش گناهان بزرگترین هدیه خدا در عید فطر/ضرورت تزکیه نفس در تمامی ایام سال
امام جمعه دامغان گفت: تزکیه نفس سبب رشد و تعالی معنوی انسان و نزدیکی به خداوند می‌شود؛ باید بکوشیم سرمایه معنوی اندوخته شده در ماه رمضان را با تقوا و تزکیه نفس حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز باشکوه عید سعید فطر این شهر که با حضور شکوهمند بندگان شایسته خدا در مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن این عید فرخنده و نورانی، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان تمرینی ارزشمند برای تزکیه نفس بود، اما اصل مهم بر اساس ایات حیات بخش قرآن، تلاش و وظیفه ما برای استمرار این تزکیه نفس در تمامی ایام و دقایق است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه انسان براساس آیات کلام الله مجید، انسان مؤمن باید خود را در مقابل آلوده شدن به گناه و معصیت مراقبت نموده و از آلوده شدن به دنیا پرهیزکند؛ افزود: واژه تزکیه در واقع به معنای رشد و نمو است، همانا تزکیه نفس سبب رشد و تعالی معنوی انسان و نزدیکی به خداوند می‌شود؛ باید بکوشیم سرمایه معنوی اندوخته شده در ماه رمضان را با تزکیه نفس حفظ کنیم.

خطیب نماز عید فطر دامغان اضافه کرد: در روایات نورانی معصومین بسیار توصیه شده است که در ماه میهمانی خدا به این یقین برسیم که خداوند رحمان گناهان ما را بخشیده است، همانا بزرگترین جایزه خداوند در عید سعید فطر به روزه داران رمضان و بندگان شایسته خود، بخشش گناهان است؛ بکوشیم بعد از عطای این هدیه بی مثال، با تکیه بر تقوا، دیگر به معصیت آلوده نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تقدیر از مجموعه گسترده فعالیت‌های مردمی انجام شده در ماه مبارک رمضان این شهرستان، گفت: به لطف خدا در شب‌ها و روز‌های ماه رمضان چتر تبلیغ و توجه به دین بیش از پیش در شهرستان دامغان گسترده شد که از آن جمله می‌توان به فعالیت ۱۲۰ مبلغ دینی در مساجد و اماکن مختلف عمومی و برپایی بیش از ۹۰ محفل جزء خوانی قرآن کریم اشاره کرد.

امام جمعه دامغان ضمن تأکید بر لزوم تداوم انس و ارتباط مردم با قرآن کریم و دستگیری از نیازمندان در تمامی ایام سال، خاطرنشان کرد: پهن شدن سفره‌های بی شمار و کریمانه افطار از دیگر جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان بود که با فلسفه روزه یعنی خدمت به نیازمندان رابطه مسقیم دارد، البته گاه مشاهده شد که برخی از این مراسم‌ها گرفتار آسیب زیاده روی و اسراف است که امیدواریم مردم و خیران گرانقدر تدبیر کنند که در سال‌های آینده میهمانی‌ها و سفره‌های افطار با کمترین میزان اسراف برپا شود. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات