۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۳۳۲۰۲

رویداد «دیداری نو با حوزه و روحانیت» برگزار شد

رویداد «دیداری نو با حوزه و روحانیت» برگزار شد
با همکاری مدرسه علمیه حضرت مهدی و معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان و در راستای تغییر نگاه نوجوانان به مسیر طلبگی، رویداد «دیداری نو با حوزه و روحانیت» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، رویداد دانش‌آموزی با موضوع «دیداری نو با حوزه و روحانیت»، در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور دانش آموزان از مدارس این استان و در راستای تغییر نگاه نوجوانان به مسیر طلبگی و پاسخگویی به شبهات آنان، ویژه علاقه‌مندان ورود به حوزه‌ علمیه، توسط مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) و با حمایت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

هزار و اندی سال است که حوزه‌های علمیه در پاسخ به نیازهای دینی و انسانی همت گمارده و به تربیت عالمان دینی از میان استعدادهای مشتاق پرداخته‌اند، در حقیقت حوزه علمیه و عالمان دین رسالتی بزرگ و نوین را در نظریه پردازی، ساماندهی اجتماعی و تمدن‌سازی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و سنت و سیره ائمه بر عهده دارند.

همچنین بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب جوانان انقلابی می‌بایست بیش از پیش دانا، آگاه، دارای شایستگی علمی و مهارتی و متعهد به اخلاق و دین باشند و تربیت این قشر تأثیرگذار در این برهه حساس، بر عهده مراکز علمی فرهنگی و پژوهشی به ویژه حوزه علمیه است، در همین راستا حوزه علمیه کهن خراسان در جوار مضجع مطهر حضرت علی بن موسی(ع) در امتداد راه علمای سلف به جذب جوانان مستعد می‌پردازد.

در این رویداد حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه و دانشگاه و همچنین حجت الاسلام فلاح رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس به ارائه جایگاه و اهمیت ورود به حوزه پرداختند.

همچنین در این رویداد دانش آموزی که به همت مدیران مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) و حمایت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان و پذیرش حوزه علمیه خراسان برگزار شد، گروه‌های مختلف دانش آموزان مدارس مشهد مقدس حضور داشتند و با روند ورود به حوزه علمیه خراسان آشنا شدند.

ارسال نظرات