۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۳۲۰۵۴

دیدار رییس دانشگاه رضوی با دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

دیدار رییس دانشگاه رضوی با دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان
خراسان - رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حجت الاسلام والمسلمین فرزانه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت الاسلام جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی ضمن حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام والمسلمین فرزانه دبیر شورای عالی حوزه و امام جمعه موقت مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه رییس دانشگاه رضوی گزارشی از وضعیت موجود و شرایط فعلی و برنامه های اینده ارائه کرد و پس از آن دبیر شورای عالی به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان داشت: دانشگاه رضوی کار بی سابقه ای آغاز کرد که آن ترکیب حوزه و دانشگاه بود که مورد نفی تردید دیگران قرار گرفت و نقطه مشترک همه این مخالفت ها و انتقادها، سنگینی حجم و تعدا واحدهای درسی بود.

وی افزود: در نهایت دانشگاه این تجربه تجمیع دروس حوزه و دانشگاه را به خوبی به همگان نشان داد و در گام بعدی به سمت تربیت انسان های صاحب اندیشه و نظریه پرداز در همه رشته ها حرکت کرد و سکوی پرتابی برای تربیت انسان های ویژه بود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: دانشگاه رضوی تا جایی پیش رفت که کاملا در وزارت علوم به عنوان یک دانشگاه پذیرفته شد و تا اینجا کسی نمی تواند ادعای عدم موفقیت دانشگاه را داشته باشد.

وی افزود: در عین حال باید مراقب چند نکته بود و نخست اینکه دروس حوزوی به هیچ وجه کاهش پیدا نکند اما کاربردی شدو بروز بودن آن کار خوبی است در کل دروس حوزوی باید اینجا پر رنگ باشد و اصول و چارچوب های حوزوی حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان داشت: نکته دوم آنکه دانشگاه از مجموعه ای متعهد و مسول برخوردار است که باید قدردان آن بوده تا از دست نرود.

وی افزود: نکته دیگر احیای مباحثات در دروس حوزوی است که تاثیر خوبی بر کیفیت آموزش دارد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان  ضمن تاکید بر ایجاد رشته های جدید، نسبت به حضور جدی و فعال در موقعیت ها و فرصت های مختلف مثل شرکت در انتخاب مجلس خبرگان و یا اهتمام به تولید مقالات علمی توصیه کرد.

وی به موضوع تحول در نظر حضرت آقا، اشاره کرد و از آن به معنی تقویت نقاط قوت و کاستن از نقاط ضعف نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با انتقاد از نگاه درآمدزایی، آن را در تناقض با رویکرد تربیتی و برنامه آموزشی و علمی دانست و  از دانشگاه به عنوان یک موقعیت سرمایه گذاری بلند مدت در تامین سرمایه های انسانی نام برد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات