۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۷۳۳۲۲۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد؛

نیاز ۱۲۰۰۰ نفری به کارگر در استان قم

نیاز ۱۲۰۰۰ نفری به کارگر در استان قم
وزیری‌راد با بیان این که در استان قم به حدود ۱۲۰۰۰ نفر نیروی کار نیاز است، گفت: باوجود نیاز به این تعداد کار گر؛ اما با کمبود کارگر مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وحید وزیری‌راد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته کار و کارگر که در سالن شهید فخری زاده ساختمان آیت الله سعیدی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر و مسکن کارگران اظهار داشت: الحمدلله در این زمینه شروع خوبی در اواخر سال ۱۴۰۱ داشتیم که شورای برنامه‌ریزی استان قم در هفته گذشته بحث صنعت شهر و مسکن کارگران ساختمانی مصوب کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ادامه افزود: درحال پیگیری هستیم تا شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی شستا در استان قم سرمایه گذاری کند و احتمالاً در حوزه دارویی اشتغالزایی خوبی در استان خواهیم داشت.

وزیری‌راد با اشاره به ظرفیت مشاغل خانگی در استان قم بیان داشت: اعتبارات حدود ۶۲ میلیارد تومانی در زمینه مشاغل خانگی توزیع کردیم و اشتغال آفرینی بسیار خوبی در حوزه مشاغل خانگی رقم خورده است و توانستیم اعتبارات مشاغل خانگی را از ۱۲میلیارد تومان به ۶۲ میلیارد تومان رساندیم که رشد قابل توجهی در این زمینه اتفاق افتاد و چندین نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی با کمک بسیج، سپاه، اداره کار و تشکل های خیریه دایر شد.

وی در ادامه افزود: در استان قم حدوداً ۱۲۰۰۰ نفر نیاز به نیروی کار داریم؛ اما با این وجود با کمبود کارگر مواجه هستیم و باید فرهنگ کار و کارگری در جامعه ترویج داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ابراز کرد: تیم اقتصادی استان قم اعم از استانداری، نمایندگان مجلس، شرکت شهرک های صنعتی، اداره کار و برخی دیگر از ادارات مرتبط، هماهنگی های خوبی در زمینه اشتغال داشته و دارند و انسجام خوبی نیز در بین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کارآفرین وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به تعدد مراجعه همشهریان و مردم به ادارات مربوطه برای پیگیری مشکلات یارانه خبر داد: برای تسهیل خدمات به همشهریان، برای اولین بار، ساختمان قرارگاه یارانه و هدفمندی یارانه را در استان قم راه اندازی کریم و به همین جهت چندین اداره را باهم تجمیع کردیم که آدرس ساختمان، واقع در خیابان امام خمینی(ره) روبروی شرکت گاز می باشد.

وزیری راد با اشاره به اختلاف کارگران و کارفرمایان در قیمت‌ها اظهار داشت: ما در این زمینه هیئت های سازش را فعال کردیم و هیئت های سازش اصلاح ذات بین کرده و مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان را حل و فصل می کنند.

ارسال نظرات