۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۷۳۳۳۲۲
با حضور قائم مقام مدیر حوزه های علمیه؛

آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه علمیه کاشان برگزار شد

آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه علمیه کاشان برگزار شد
اصفهان- آیین تکریم و معارفه مدیرحوزه علمیه کاشان با حضورحجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیین تکریم و معارفه مدیرحوزه علمیه کاشان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام منصور فرجی مدیر سابق حوزه علمیه منطقه کاشان در این آیین که درسالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، با ارائه گزارشی عمل کرد مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان طی ۹ سال گذشته، گفت: همه فعالیت‌های انجام شده در قالب کارگروهی و با همکاری معاونین مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان انجام شده است.

وی واگذاری مدیریت مهندسی و پروژه‌های عمرانی مدارس خوانسار، گلپایگان، شهررضا و نجف آباد به کاشان، تربیت بیش از ۳۰ مبلغ زباندان، کسب رتبه پنجم کاشان در بین ۳۸ مرکز حوزه کشور، رتبه نخست منابع پایدار کشور، رتبه سوم آموزش کشورحوزه‌های علمیه کشور و کسب رتبه پژوهشی را از جمله موفقیت‌های حوزه علمیه منطقه کاشان دانست.

حجت الاسلام فرجی از افزایش طرح امین از ۷ نفر به ۲۲۰ نفر خبر داد و اظهار داشت: طرح هجرت حوزه علمیه کاشان از ۱۵ نفر به ۱۸۰ نفر رسیده است و در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر در طرح‌های امین و هجرت شرکت دارند و ماهیانه حدود یک میلیارد تومان برای این دو طرح هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک ششم طلاب شهرستان کاشان در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، یادآور شد: شهرستان کاشان دارای دردوران دفاع مقدس ۱۰۳ شهید طلبه کاشانی را تقدیم اسلام و نظام کرد و کاشان رتبه نخست طلاب شهید در کشور را دارد.

به گفته وی بعداز قم و تهران سومین مرکزی که از همه استان‌های کشور طلبه جذب کرده است کاشان است.

حجت الاسلام فرجی اظهار داشت: جهانی فکر کردم، ایرانی برنامه ریزی کردم و کاشانی کار کردم، چون ما منظران ظهور باید جهانی فکر کنیم.

وی افزود: به هر میزان که رشته تخصصی به ویژه مدیریت را گسترش دهیم سبب رضایت امام زمان(عج) است و همه باید با هم فعالیت کنیم چرا که مباحث فرهنگی جدی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم ۷۰ مرتبه به موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی تأکید کرد، گفت: اگر کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها به درستی اجرا شده بود فتنه ۸۸ و فتنه‌های بعدی را نداشتیم.

حجت الاسلام فرجی ظرفیت حوزه‌های علمیه را ظرفیت بالایی دانست و بر انجام کار گروهی و دسته جمعی تأکید کرد و گفت: بسیاری از خانواده نگران تربیت دینی فرزندان خود هستند.

لازم به ذکر است، در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مدیر و معاونین مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نراق و قمصر و مسؤولان شهرستان کاشان برگزار شد از زحمات حجت الاسلام منصور فرجی طی ۹ سال مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان تقدیر و تجلیل شد و حجت الاسلام مهدی اسماعیلی به عنوان سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان معرفی شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات