۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۳۳۴۶۶
فرزند آیت‌الله سلیمانی در گفت‌وگوی اختصاصی با رسا:

آیت الله سلیمانی تا آخرین لحظه به دنبال حل مشکلات مردم بود

آیت الله سلیمانی تا آخرین لحظه به دنبال حل مشکلات مردم بود
حجت‌الاسلام سلیمانی گره گشایی از کار مردم را از ویژگی های مرحوم آیت الله سلیمانی دانست و گفت: ایشان در شب های قدر از خداوند مسألت کرد، شهادت را نصیبشان کند که این خواسته محقق شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی سلیمانی، فرزند شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، واریز مزد كارگر و پیگیری امور مردمی را دلیل حضور شهید آیت‌الله سلیمانی در بانک عنوان كرد و گفت: یكی از متصدیان بانك از پدرم می‌خواهد كه بنشیند تا مبلغ مورد نظر را واریز و فیش را تحویل دهد؛ شهید سلیمانی از این فرصت استفاده می‌كند و با تلفن مشغول رتق و فتق مشكل فردی دیگر می‌شود.

وی درباره ارتباط قاتل با شهید سلیمانی ابراز داشت: قاتل هیچ برخورد، گفت‌وگو، نزاع یا درگیری با آیت‌الله سلیمانی نداشته است و در اعترافات اولیه خود می‌گوید كه ایشان را نمی‌شناختم.

حجت‌الاسلام سلیمانی در تحلیل فیلم منتشر شده، گفت: این خونسردی و شلیك از پشت سر و كشتن فردی به این سادگی با یازده تیر، نحوه كشتن فردی ناشناس نیست؛ بلكه حتماً این فرد حداقل یك مرور ذهنی و آمادگی روانی برای كشتن آیت‌الله سلیمانی داشته است.

وی درباره هویت قاتل اظهار داشت: هویت این شخص را نمی‌دانیم اما گفته‌اند كه از كارمندان انتظامی بانك بوده است؛ هرچند می‌گویند با معاون بانك درگیری داشته است، اما جایی كه پدرم نشسته است هیچ فرد دیگری نیست؛ معاون، رئیس، كارمند و حتی آبدارچی نیست؛ قصد و نیت او اگر آیت الله سلیمانی به عنوان یکی از مسئولان نبوده باشد، حداقل روحانیت بوده است که به حتم ایشان از شهدا محسوب خواهند شد.

پسر شهید آیت‌لله سلیمانی از تغسیل پیكر آیت‌الله سلیمانی در صبح امروز خبر داد و افزود: حتی یكی از تیرهای اصابت شده به ایشان به سمت بدن شلیك نشده بود، بلكه شلیك همه این تیرها به ناحیه سر، گردن و پشت گوش بوده است و این نشان می‌دهد كه قاتل هدفی جز كشتن نداشته است؛ ایشان در شب های قدر از خداوند متعال خواست که شهادت را نصیبشان کند که این خواسته محقق شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی درباره ارتباط قاتل با گروهک ها یا حزب خاصی، گفت: در این باره چیزی به ما نگفته‌اند؛ در گفته‌های ضد و نقیضی شنیده‌ایم كه قاتل شناخت كاملی از آیت‌الله سلیمانی داشته است اما نمی‌دانسته ایشان هست یا نه.

وی تصریح كرد: هیچ جزئیاتی از تحقیقات بازپرسان یا مسئولان دیگر پرونده دریافت نكرده‌ایم؛ البته این سیستم كاری دارای توجیهات معقولی است كه نتیجه این تحقیقات و قصد و نیت قاتل هر چه باشد، شنبه پیكر ابوی در قم تشییع و به خاک سپرده می‌شود و دیگر از وجود ایشان بی‌بهره‌ایم.

پسر شهید آیت‌لله سلیمانی در پایان ابراز داشت: پدرم شخصیتی مردمی داشت؛ ما از کودکی بخاطر احساس تكلیف پدر در رتق و فتق امور مردم، از وجود ایشان بهره زیادی نبردیم، اما اكنون دیگر از وجود ایشان به صورت كامل بی‌بهره‌ایم؛ البته شهدا زنده‌اند و ما امیدواریم بتوانیم از الطاف و راهنمایی‌های ایشان بهره برده و راهشان را ادامه دهیم.

ارسال نظرات