۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۳۳۶۵۴
آیت الله مظاهری:

مسئولان به مردم خدمت کنند/ با اراده قوی می توان نواقص را حل کرد

مسئولان به مردم خدمت کنند/ با اراده قوی می توان نواقص را حل کرد
اصفهان ـ حضرت آیت الله مظاهری با تأکید بر لزوم خدمت مسؤولان به مردم، گفت: با اراده قوی می توان نواقص و مشکلات را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه خدمت به خلق خدا بالاترین خدمت‌ها و ثواب‌ها است، گفت: ما باید خدمت به خلق خدا را فراموش نکنیم، هرکسی به اندازه وسعش باید به خلق خدا خدمت کند.

حضرت آیت الله مظاهری کوتاهی در خدمت به خلق خدا را گناهی بزرگ عنوان کرد و گفت: اگر نگوییم کوتاهی در خدمت به خلق خدا گناه نابخشودنی است باید بگوییم گناهی بزرگ می باشد. 

وی ادامه داد: هرکسی به اندازه وسعش باید به مردم خدمت کند و کاری کند که بتواند بگوید این خدمت را به خلق خدا کردیم. وضع آنطور که می‌خواهیم نیست و باید وضع جمهوری اسلامی خیلی بهتر باشد، باید شما عزیزان که مسؤول در جمهوری اسلامی هستید و این پست حساس که به عهده گرفته‌اید هرکدام به اندازه وسعش کار کند و نگوید نمی‌شود و نمی‌تواند، اگر بخواهیم می‌توانیم.

زعیم حوزه علمیه اصفهان خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، تأکید کرد: این پستی که عهده‌دار شدید به این معنا است که می‌توانید و می‌شود و باید کوتاهی نداشته باشید، معلوم است عمل به وظایفی که بر عهده دارید واجب است، شما باید عمل کنید.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه از شما تقاضا دارم جوری عمل کنید که دیگران و مردم از زحمات شما تشکر کنند، تصریح کرد: از همه شما تقاضا دارم مراعات حال دیگران را داشته باشید، نگویید نمی‌شود، هرکسی به اندازه وسعش کار کند، در طول عمر خود شاهد بودم هرکسی می خواسته کاری را انجام بدهد و به مردم خدمت کند توانسته است، آنها که می‌خواستند به خلق خدا خدمت بکنند حتی بیش از وسع‌شان موفق شدند، لذا نمی‌شود و نمی‌توانم و امثال اینها نباید در زبان ما باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: همین خدمت کمی که به مردم کردید ببینید چه خوشحالی‌ها ایجاد کرده است، تقاضای من همان تقاضایی است که خدا، پیامبر اکرم(ص) ائمه طاهرین(ع) و جمهوری اسلامی از همه مخصوصا از مسؤولان دارد و آن خدمت به خلق خدا است و باید متوجه باشید کار شما و رفتار شما موجب آزردگی برای دیگران نباشد. این کار مشکلی است اما نشدنی نیست.

زعیم حوزه علمیه اصفهان، گفت: همین الآن این جلسه برای همین است که بگوییم می‌شود این جمهوری اسلامی را نه زنده نگاه داشت بلکه به مراتب بسیار بالاتر رساند، می‌شود ما با نبود امکانات کارهای ارزنده‌ای برای مردم، برای جمهوری اسلامی داشته باشیم، در آخر کار توجه شما را به این بدهم که این جمهوری اسلامی خیلی مقدس است و این تقدس را ما باید اهمیت بدهیم.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: در محضر حضرت ولیعصر(عج) جمهوری اسلامی تقدس خاصی دارد و در محضر بزرگان نیز تقدس خاصی دارد و ما باید به این تقدس اهمیت بدهیم و توجه به این داشته باشیم که نمی‌شود، نمی‌توانم نگوییم، در قاموس ما اگر بخواهیم می‌شود.

وی در پایان بیانات خود با اشاره به شرایط خاص مردم، به‌خصوص در امور معیشتی، تصریح کرد: بزرگی مشکلات و فراوانی نارسایی‌ها و نواقص، هیچ‌‌گاه نباید سبب یأس و ناامیدی برای حل مشکلات شود، چرا که به تجربه اثبات شده است هر کسی اراده قوی داشته باشد، می‌تواند با توکل به خداوند سبحان و به اندازه وسع خود، به مردم خدمت کرده، در تنگناهای معیشتی از شدت فشار آنان بکاهد.

گفتنی است این نخستین بار است که از سال 1400 اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با حضرت آیت الله مظاهری دیدار داشته اند، در ابتدای این دیدار، مهندس محمد نورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و دکتر علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، گزارشی از عملکرد شورای شهر و شهرداری اصفهان ارائه کردند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات