۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۳۳۶۵۷
امام‌جمعه جاجرم:

هدف دشمن از ترور متفکران، بی‌اعتبار کردن انقلاب بود

هدف دشمن از ترور متفکران، بی‌اعتبار کردن انقلاب بود
حجت‌الاسلام هوشمند نژاد گفت: هدف دشمن از ترور و به شهادت رساندن متفکران انقلابی ابتر و بی‌اعتبار کردن انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام هادی هوشمند نژاد، امام‌جمعه جاجرم امروز در نشستی با کارکنان پایور و وظیفه جاجرم، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و گرامی داشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، اظهار داشت: اولین شهید ترور روحانی بعد انقلاب شهید مطهری بود.

وی افزود: شهید مطهری مردی متفکر و باخدا بود و ترور این شهید بزرگوار نشان‌دهنده ترس دشمن از انقلاب و مردان انقلابی و باهدف ناقص و بی‌اعتبار کردن انقلاب بود.

حجت‌الاسلام هوشمند نژاد اضافه کرد: در قطار انقلاب بعضی خواص ماندگار شدند و شهید مطهری از جمله شهیدانی است که با آثار خود بعد از شهادت هم ماندگار شده و به‌عنوان الگویی برای جامعه بویژه جامعه فرهنگی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: شهید مطهری تفکر انقلابی داشتند و بر اساس نیازهای روز جامعه عمل می‌کردند لذا اگر معلمان و فرهنگیان این شهید گران‌قدر را الگوی خود قرار دهند و با روزآمد کردن علم و دانش خود بر اساس نیازهای جامعه عمل کنند قطعاً موفق‌تر می‌شوند.

حجت‌الاسلام هوشمند نژاد با تأکید بر اهمیت مطالعه کتب استاد مطهری، تصریح کرد: برای تقویت مبانی فکری نیاز است کتب شهید استاد مطهری و شهدای هم‌تراز استاد مورد مطالعه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با مطالعه آثار شهید مطهری و شهدای هم‌تراز استاد می‌توان به درک عمیقی از مبانی انقلابی و مسائل پیرامون آن دست‌یافت.

امام‌جمعه جاجرم افزود: بامطالعه عمیق کتب استاد مطهری می‌فهمیم که این آثار مختص یک‌زمان مشخص نیست و شامل تمام زمان‌ها می‌شود به‌طوری‌که هر وقت این کتب را مطالعه می‌کنیم انگار برای امروز جامعه نوشته‌شده است.

وی گفت: این نشان‌دهنده درک عمیق شهید مطهری از مسائل روز جامعه است و اینکه این شهید بزرگوار همواره علم خود را به‌روز کرده و تلاش می‌کرد بامطالعه و تفکر گامی در جهت حل مسائل و مشکلات جاری جامعه بردارد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات