۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۷۳۳۸۶۱
حجت الاسلام یاوری در گفت‌و‌گو با رسا:

طلاب، مسئله دشمن شناسی را برای مردم تشریح و تبیین کنند

طلاب، مسئله دشمن شناسی را برای مردم تشریح و تبیین کنند
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که شناخت و تبیین ماهیت جنگ ترکیبی دشمنان و اهداف آنان بر مردم لازم است گفت: طلاب علوم دینی باید ماهیت دشمنان و اهداف آنان را بر مردم تشریح و تبیین کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد یاوری سرتختی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش طلاب در جنگ ترکیبی دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: ابتدا باید نسبت به جنگ ترکیبی دشمنان، شناخت کافی داشته باشیم؛ جنگ ترکیبی یعنی دشمنان نسبت به جریان مقابل خود از تمامی ابزارهای موجود و ممکن، استفاده می کنند و از بُعد نظامی، بُعد فرهنگی و نرم افزاری در صدد بهره برداری حداکثری هستند.

وی در ادامه افزود: در جنگ ترکیبی، دشمنان به دنبال این هستند که هم از ظرفیت های داخلی استفاده کرده و هم از ظرفیت های خارجی بهره ببرند و صرفاً استفاده از ابزارهای نظامی و یا تنها در فضای نرم افزاری نیست؛ بلکه به صورت ترکیبی بوده و دشمنان تمامی ابزارهای خود را به کار می‌گیرند تا حریف مقابل خود را زمین گیر کرده و آن را از درون متلاشی و نابود کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان داشت: به طور طبیعی دشمنان به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی ایران را دچار ضعف کنند و لذا طلاب علوم دینی لازم است ماهیت جنگ ترکیبی و اهداف آن را شناخته و مسئله دشمن شناسی را بر مردم تشریح و تبیین کنند و باید برای عموم مردم جامعه بیان شود که دشمن کیست؟ موضع او در مقابل ما چیست؟ چرا به سراغ جنگ ترکیبی رفته و هدف نهایی آن چه می‌باشد؟ و همچنین مراحل رسیدن به این اهداف چیست و با چه ابزارها و راه هایی در پی رسیدن به این اهداف است؟

حجت الاسلام و المسلمین یاوری سرتختی یکی از نقش آفرینی هایی که طلاب علوم دینی در این زمینه می توانند ایفا کنند را جمع آوری و استخراج اطلاعات مربوط به دشمن شناسی دانست و اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید اطلاعات مربوط به دشمن شناسی را از روایات ائمه معصومان علیهم السلام و قرآن کریم، مبنی بر نقش دشمنان در نابودی و اضمحلال حکومت های اسلامی را بر مردم تبیین کنند؛ خصوصاً سیره حکومتی پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین و امام حسن علیهم السلام که لازم است بازخوانی خوبی درباره آن ها صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: جنگ ترکیبی که بنی امیه در زمان امیرالمومنین علیه السلام برای ساقط کردن حکومت امام علی علیه السلام به کار بردند؛ اما با تدابیر امیرالمومنین علیه السلام نسبت به جنگ ترکیبی آنان، آگاهی های لازم به وجود آمد و حضرت از این طریق توانستند در مقابل دشمنان مقاومت کنند که بازخوانی این قسمت از تاریخ می تواند در دشمن شناسی مردم و مقابله با جنگ ترکیبی آنان بسیار راهگشا و مثمر ثمر باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یاوری سرتختی شباهت آشوب های اخیر کشور را مشابه غارت های معاویه در زمان امیرالمومنین علیه السلام دانست و ابراز کرد: آخرین تیر و ترکش و هدف معاویه در زمان حکومت امیرالمومنین این بود که حکومت امام علی علیه السلام را غارت کرده و با کشته سازی این ادعا را داشته باشد که امام علی علیه السلام قادر به حل مسائل نیست و از این طریق، جریان‌های داخلی پیرامون امیرالمومنین را به سمت و سوی خود کشاند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه افزود: طلاب باید این گونه قضایا و وقایع تاریخی را به مردم بازگو و تبیین کنند که این گونه جریانی در صدر تاریخ اسلام افتاد؛ اما امیرالمومنین علیه السلام به سراغ جوانان و معتقدان به دین اسلام رفته و آنان را به پای کار آورد تا از امام دفاع کرده و بر علیه معاویه آماده شوند و با خطبه جهاد معاویه، مردم، جاهایی که توسط معاویه تصرف شده بود را به حکومت اسلامی برگشت دهند.

حجت الاسلام و المسلمین یاوری سرتختی در پایان اظهار داشت: باید مردم آگاه شوند که در گذشته چه بلایی بر سر آنان آمده و دشمنان در صدد آن بودند که نعمت ولایت را از مردم بگیرند؛ این بصیرت سبب آگاهی بیشتر و هوشیاری کامل مردم در مقابل هجمه ها و جنگ های نرم و ترکیبی دشمنان خواهد شد و ان شاءالله توطئه دشمنان کار به جایی نخواهد برد.

 

ارسال نظرات