۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۳۳۹۱۸

نشست فصلی شورای هیئات مذهبی استان اصفهان در کاشان برگزار شد

نشست فصلی شورای هیئات مذهبی استان اصفهان در کاشان برگزار شد
اصفهان – نشست فصلی شورای هیئات مذهبی استان اصفهان با حضور نماینده، ولی فقیه در کاشان و اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان‌های استان اصفهان در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید علی اکبرجلال زاده مسؤول شورای هیات مذهبی شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در نشست فصلی شورای هیئات مذهبی استان اصفهان که در مرکز هیات حسینی نخل صدره و سرفره کاشان برگزار شد، گفت: شورای هیئات مذهبی کاشان در دوره قبل و جدید فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی کاشان در کنار عزاداری به انجام فعالیت‌های عام المنفعه نیز اهتمام دارند، افزود: تأسیس صندوق قرض الحسنه و راه اندازی مؤسسه خیریه از دیگر فعالیت‌های هیئات مذهبی کاشان است.

جلال زاده همچنین با بیان اینکه هیئات مذهبی کاشان با شیوع کرونا حدود ۱۸ میلیارد تومان برای تهیه ماسک، دوخت گان پزشکی، پخت غذا برای بیماران کرونایی کمک کردند، گفت: حضور میدانی دو هفته‌ای هیئات مذهبی در پل دختر و ایجاد موکب از سیل زدگان پل دختر با صبحانه، نهار و شام پذیرایی کردند.

وی همچنین از برگزاری مسابقات والیبال هیئات مذهبی کاشان برای نخستین بار در استان اصفهان خبرداد و افزود: علاوه بر مسابقات ورزشی شورای هیئات مذهبی کاشان مسابقات عکاسی را برای نخستین بار در کاشان برگزار کرد.

مسؤول شورای هیات مذهبی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه ۱۷ آثار از ۳۵ مورد آثار ثبت شده میراث ناملموس کشور متعلق به هیئات مذهبی کاشان است، یادآور شد: آئین نخل گردانی هیات حسینی نخل صدره و سرفره و طبخ گوشت لوبیا سرکه شیره، آئین نخل بندی و عید غدیر کاشان از جمله آثار ثبت شده در میراث ناملموس کشور است.

محمد شریف زارعی فرماندار کاشان نیز در مراسم گفت: عزاداری هیئات مذهبی سبب وفاق، همدلی، شناخت و آشنایی با مبانی دینی و فقهی و شخصیت شناسی ائمه اطهار (ع) است.

وی رسالت هیئات مذهبی را تنها برگزاری مراسم سوگواری ندانست و گفت: امروز هیئات مذهبی یکی از مهمترین تشکل‌های فعالی هستند که پایه و اساس پیروزی انقلاب اسلامی را هیئات مذهبی که در خط مقدم مبارزه با رژیم طاغوت قرار داشتند بنا نهادند.

فرماندار کاشان گفت: هیئات مذهبی در دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه‌ها نقش بی بدیلی در پیروزی سپاه اسلام بر جبهه کفر داشتند و در دهه‌های اخیر و فتنه‌های اخیر نیز در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان اسلام نقش اساسی داشتند.

شریف زارعی ادامه داد: امروز باید برای ساختار جدید هیئات مذهبی تدبیر داشت، چرا که هیئات مذهبی به عنوان حلقه اتصالی است که باید از ظرفیت عظیم آن استقاده حداکثری را داشت و این در حالی است که تاکنون از تمامی ظرفیت‌های هسئات مذهبی استفاده نشده است.

وی با تأکید بر مراقبت از هیات‌های سکولار که معتقد به جدایی دین از سیاست هستند تأکید کرد و افزود: جدایی دین از سیاست آفت بزرگی است که امروز گریبان برخی ازهیئات مذهبی و مداحان را گرفته و جدایی دین از سیاست را تبلیغ می‌کنند و تنها به عزاداری تاکید دارند و از مسائل سیاسی دوری می‌کنند.

فرماندار کاشان همچنین هیئات مذهبی را یکی از مردمی‌ترین نهاد‌های جامعه دانست و با تأکید بر استفاده و بهره برداری حداکثری از ظرفیت هیئات مذهبی گفت: هیئات مذهبی نقش اساسی در پایداری و استقامت و استمرار نظام جمهوری اسلامی دارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات