۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۳۳۹۹۸

در ایام رمضان ۳۶۰ هزار نفر مهمان ضیافت افطاری حرم مطهر بانوی کرامت شدند

در ایام رمضان ۳۶۰ هزار نفر مهمان ضیافت افطاری حرم مطهر بانوی کرامت شدند
مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه روزانه بیش از ۳۸۰ نفر از خادمان در بخش پذیرایی خدمتگزار زائران بوده اند، گفت: در ضیافت افطار حدود ۳۶۰ هزار نفر مهمان حرم شده اند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی در آیین شکرانه خدمت خادمان حرم مطهر در ماه مبارک رمضان که در شبستان حضرت نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به فعالیت خادمان حرم مطهر در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نهادهای خدماتی، رفاهی، نظامی، انتظامی، امنیتی، درمانی و رسانه ای در حوزه های مختلف برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت کمک کردند.

وی با تشکر از پشتیبانی همه نهادهای حاکمیتی و غیر حاکمیتی اعم از خیران و مجموعه های مردمی، جهادی، بسیج، سپاه، نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی گفت: چند سالی است که سفره های معرفتی در ماه مبارک رمضان در آستان های شریف پهن می شود و میلیون ها انسان به صورت حضوری و غیرحضوری از معارف اهل بیت بهره مند می شوند که کار بزرگی است.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از خواهران، مادران و همسران فداکاری که از ساعت ۷ صبح با حضور در حرم مطهر بسته بندی افطاری ها را شروع می کردند تا آخرین فردی که مجموعه را تنظیف می کرد در این کار بزرگ شریک هستند گفت: آیین های ترتیل خوانی نوجونان، بانوان و آیین ترتیل خوانی عمومی، برگزاری دوره های تجوید، دوره های اخلاق برای خادمان ضیافت حرم، برگزاری جلسات شعر آیینی و با حضور شاعران از سراسر ایران و جهان و برگزاری حلقه های معرفت برای زائران غیر ایرانی بخش کوچکی از خدمات ارائه شده به زائران و مجاوران این آستان ملک پاسبان بوده است.

وی افزود: جشن های روزه اولی ها ویژه دختران ۹ ساله و پسران نوجوان دهه هشتادی، برپایی نمایشگاه های گوناگون قرآنی بهار در بهار و بهار قرآن و عترت، مناجات خوانی ها و پخش رسانه ای برنامه ها از جمله پخش ۷ هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه زنده از این آستان آسمانی، انتشار ۱۸۰ فایل صوتی با مضامین گوناگون در فضاهای مختلف و برگزاری محفل های گوناگون تفسیر قران کریم با حضور اساتید برجسته کشوری بخش دیگری از خدمت رسانی خادمان حرم بانوی کرامت درماه رمضان بوده است.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به برگزاری انواع جلسات و محافل معرفتی برای بانوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی، امر به معروف و نهی از منکر و حضور هادیان کریمه در ورودی های حرم مطهر گفت: در حوزه ضیافت افطار حدود ۳۶۰ هزار نفر از سفره افطاری حرم بانوی کرامت برخوردار شدند و روزانه متوسط ۱۴ هزار افطاری سرد و گرم توزیع شد.

وی با بیان اینکه در مجموع روزانه بیش از ۳۸۰ نفر از خادمان این آستان مقدس در حوزه پذیرایی از زائران خدمتگزار زائران بوده اند، گفت: در شب های قدر نزدیک به ۶ هزار خادم این آستان مقدس با این آستان همکاری داشتند و پذیرایی از زائران را بر عهده داشتند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در بخش های پذیرایی چایخانه حضرتی، مهمان سرا و آشپزخانه درطول ماه مبارک رمضان فعال بودند گفت: اسکان زائران در آستان شریف بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان از خدمات ارزشمند خادمان حرم بانوی کرامت بود که با کمک بخش‌های پشتیبانی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و رسانه به ثمر نشست.

وی ادامه داد: همچنین خادمان در حوزه های درمانی، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در کنار خادمان آستان مقدس بانوی کرامت بودند و کارشناسان پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی نیز در این ایام خدمت رسانی خوبی را ارئه کردند.

حجت الاسلام فلاحی در پایان نیز از همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و همه نهادهای دیگر برای برگزای مراسم و برنامه های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات