۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۷۳۴۰۴۴

بیانیه مدرسه فیضیه بابل درباره درگذشت مرحوم حجت الاسلام فاضل

بیانیه مدرسه فیضیه بابل درباره درگذشت مرحوم حجت الاسلام فاضل
مدرسه فیضیه بابل در بیانیه ای اعلام کرد: هرگونه احتمال سوء قصد به فرزند آیت الله فاضل منتفی می باشد و مطابق تحقیقات مسئولین ذی ربط، چنین احتمالی مطرح نمی باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، در پی مفقود شدن حجت الاسلام ابراهیم فاضل فرزند آیت الله حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی(ره) در روز ۱۲ اردیبهشت، مدرسه علمیه فیضیه مازندران در اطلاعیه ای با تشریح این حادثه اعلام کرده بود «نظر به دغدغه بسیاری از آشنایان نسبت به موضوع حجت الاسلام ابراهیم فاضل فرزند آیت الله فاضل(ره)، براساس اطلاعات واصله ایشان روز ۱۲ اردیبهشت بدون لباس روحانیت در ساحلی در شهر بهنمیر حضور داشته‌اند. طبق گزارش پلیس وسایل شنا توسط نامبرده تهیه و با راننده نیز جهت بازگشت هماهنگی شده بود، ولی پس از نیم روز لباس شخصی ایشان در ساحل توسط اهالی منطقه پیدا و تحویل پلیس می‌شود.»

پیدا شدن پیکر بی جان

در پی این حادثه تلاش ها و جستجو برای مشخص شدن سرنوشت حجت الاسلام فاضل از سوی پلیس و دیگر دستگاه ها آغاز شد تا این که امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ رئیس پلیس جویبار اعلام کرد «پیکر فرزند آیت الله فاضل استرآبادی در ساحل روستای گلدشت جویبار پیدا شده است».

بر اساس اعلام سرهنگ جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، جنازه حجت‌الاسلام فاضل ساعت ۱۱:۳۰ امروز ۱۵اردیبهشت در منطقه آب‌های ساحلی روستای گلدشت این شهرستان از آب بیرون کشیده شد.

به گفته رئیس پلیس جویبار موضوع کشف یک جسد توسط اهالی محل به انتظامی شهرستان اطلاع داده شد که با دستور دادستان جویبار ضمن اطلاع به خانواده حجت الاسلام فاضل، جسد شناسایی شد.

سرهنگ جعفری اعلام کرد: جسد این روحانی به پزشک قانونی تحویل و مراحل قانونی برای انتقال جنازه به شهرستان بابلسر در دست اقدام است.

فرماندار جویبار: هیچ مورد امنیتی مطرح نیست

کمال رستمعلی فرماندار جویبار هم درباره این حادثه گفت: حجت الاسلام محمد ابراهیم فاضل برای شنا به سواحل بابلسر آمده بودند، خانواده ایشان در جریان بودند، ولی متأسفانه دچار غرق شدگی شدند و امروز پیکر این روحانی بزرگوار در ساحل جویبار کشف شد.

به گفته فرماندار جویبار در این مسئله هیچ مورد امنیتی مطرح نیست و رسانه‌ها از گمانه زنی‌ها و بداخلاقی‌های رسانه‌ای پرهیز و برای پوشش رسانه‌ای از مراجع قانونی پیگیری کنند.

تصویری از مرحوم ابراهیم فاضل

جدیدترین اطلاعیه حوزه علمیه فیضیه مازندران

پس از پیدا شدن پیکر حجت الاسلام ابراهیم فاضل، حوزه علمیه فیضیه مازندران در جدیدترین اطلاعیه اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر به پیگیری های انجام شده و بررسی های تخصصی صورت گرفته در خصوص رحلت جانگداز حجت الاسلام ابراهیم فاضل رحمه الله به اطلاع عموم مردم می رساند؛

ایشان به منظور سفر سیاحتی به مازندران آمده و به ساحل شهرستان بهنمیر رفتند و متاسفانه پس از تماس های مکرر و عدم اطلاع از ایشان، تلفن همراه و کارت ملی ایشان در کنار لباسها در ساحل کرفون یافت شده و اهالی محل تحویل پلیس دادند.

در روند بررسی احتمالات از مسئولین محترم بهنمیر و مردم عزیز کرفون نهایت تشکر را داریم که همکاری و مساعدت فراوان داشتند.

با توجه به وضعیت پیکر مرحوم هرگونه احتمال سوء قصد به ایشان منتفی می باشد و مطابق تحقیقات مسئولین ذی ربط که بصورت مبسوط به خانواده ارائه دادند چنین احتمالی مطرح نمی باشد و تنها فرضیه ممکن غرق شدگی عزیز جانباخته می باشد.

از عموم امت حزب الله استدعاء می شود برای ایشان طلب مغفرت نموده و با پرهیز از شایعه پراکنی مانع سوء استفاده مغرضین شوند.

برنامه تشییع و تدفین

مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام ابراهیم فاضل شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ عصر از امامزاده سلطان محمدطاهر(ع) بابل آغاز و در حوزه علمیه فیضیه مازندران به خاک سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیم فاضل فرزند مرحوم آیت‌الله فاضل استرآبادی(ره) و نوه دختری مرحوم آیت الله کوهستانی(ره) است.

احسان قنبری نسب

ارسال نظرات