۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۷۲۳۲۹۷
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران مطرح کرد؛

آیت الله فاضل استرآبادی از متبحران علوم حوزوی و مسائل اجتماعی

آیت الله فاضل استرآبادی از متبحران علوم حوزوی و مسائل اجتماعی
مازندران - حجت الاسلام قائمی با اشاره به ذو ابعاد بودن آیت الله فاضل(ره) گفت: ایشان در فقاهت، ادبیات عرب، عرفان، اخلاق، سیاست و مسائل اجتماعی از نامداران عصر خویش بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیری حوزه علمیه خواهران مازندران در پیش نشست همایش ملی آیت الله محمد فاضل استرآبادی(ره) با موضوع بررسی شخصیت سیاسی و اجتماعی ایشان، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری بیان کرد: شناخت مفاخر و الگو گیری از آن ها و همچنین پاسداشت این اشخاص، در زیست بوم خودشان، تحت عنوان ثروت اجتماعی مهم است.

وی ادامه داد: ثروت‌های اجتماعی و هدفمند کردن آن ها بسیار حائز اهمیت است، چون قدرت اجتماعی هستند و از آن ها در راستای اعمال اراده و ارزش استفاده می‌شود؛ ما می‌توانیم از این شخصیت ها در پیچ‌های مهم تاریخی، برای تمدن نوین ایرانی اسلامی به عنوان یک الگوی دینی و سیاسی در بستر تربیت یک کنشگر فعال، که در زیست بوم خودش تحولاتی ایجاد کرده، بهره ببریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به ذو ابعاد بودن آیت الله فاضل(ره) تصریح کرد: آیت الله فاضل در فقاهت، ادبیات عرب، عرفان، اخلاق، سیاست و مسائل اجتماعی از نامداران عصر خویش بود.

وی افزود: ما انسان ها بر اساس پیش فرض هایی که نسبت به محیط خودمان داریم، کنشگری می کنیم؛ این عالم بزرگ جزء افرادی بود که بازی ساز و کنشگر فعال در حوزه ترویج انقلاب در دوران قبل از انقلاب و یک بازیگر سیاسی در دوران بعد از انقلاب و یک جریان ساز در بخش تولید ساختار بود.

حجت الاسلام قائمی بیان کرد: یک انقلاب زمانی موفق خواهد بود که بتواند ساختارها و کارگزارانش را متناسب با جریان خود تولید کند و ایشان یک فرایند رو به صعود از بازیگری و جریان ‌سازی و تبدیل به قدرت اجتماعی شده بود و در مواقع فتنه از رهبر و نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کرد.

وی یکی از ویژگی های آیت الله فاضل استرآبادی را زندگی زاهدانه بیان کرد و افزود: آیت الله فاضل یک عالم برجسته در میان حوزه علمیه بود که با زهد و تواضع ویژه ای زندگی می کرد و این چنین شخصیت هایی الگوهای شایسته و ارزشمندی برای جامعه هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از آیت الله فاضل به عنوان یک نخبه برجسته در حوزه های علمیه یاد کرد و اظهار داشت: نام فاضل به حق شایسته و بیانگر شخصیت والای آن عالم ربانی بود و سیره زندگی ایشان باید مورد توجه طلاب جوان قرار بگیرد.

وی مطالعه، بررسی و شناخت نسبت به عالمان برجسته دینی را برای طلاب عنوان و تصریح کرد: مردم به دلیل زندگی ساده و بی آلایش مرحوم آیت الله فاضل، آن عالم ربانی را الگوی خود می دانستند و لازم است تا طلبه های جوان مسیر زندگی خود را بر اساس شخصیت هایی مانند آیت الله فاضل تنظیم کنند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به تلاش آیت الله فاضل برای تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل عمر با برکت خود را برای نشر و تعلیم معارف اسلامی صرف کرد و امروز این حوزه علمیه با عظمت باقیات الصالحات آن عالم ربانی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات