۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۲۳۱۹۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

روحانیت در مقابله با دشمن تسلیم نخواهد شد

روحانیت در مقابله با دشمن تسلیم نخواهد شد
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که روحانیان مجاهد سست و ضعیف نیستند، بیان داشت: این قشر در مقابله با دشمن سرد و تسلیم نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلبه استان با بیان این که جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه مدیون حضرت فاطمه معصومه(س) است، گفت: امروز قم به عنوان پایگاه مهم ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) مورد توجه است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خصوصا ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران از چهار هزار شهید کشور، افزود: وجود یک دهم شهدای روحانی کشور در مازندران مایه افتخار ما است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با ابراز تأسف و تنفر از اغتشاشات و ناجوانمردی های اخیر در کشور خاطرنشان کرد: مراتب انکار قلبی و زبانی خودمان را از این منکرهای بزرگ که در حوزه جان و مال و به‌خصوص توهین به مقدسات به خصوص جریان حرم حضرت شاهچراغ سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی اعلام داشته و آن را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به آیه ۱۴۶ و ۱۴۷ سوره آل عمران خاطرنشان کرد: مجاهدانی که عالم، فقیه و روحانی باشند حساب آنها از بقیه مجاهدان متفاوت بوده و انتظارات بیشتر است.

امام جمعه ساری با بیان این که در این آیه کلمه (ربی) به کسانی که عالم و فقیه هستند یا مجاهدان یا همان شهدای روحانی اشاره دارد، تصریح کرد: همچنین در این آیه از روحیات و ادبیات مجاهدان روحانی سخن می‌گوید که بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مجاهدان روحانی دارای روحیه ضعیف و سست نیستند، و انگیزه‌شان برای انقلابی ماندن ضعیف نمی‌شود، بیان داشت: این قشر روحیه باصلابت و محکمی دارند و در آخرین نقطه حیات هم باصلابت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که شور و روحیه ذلت‌گریزی هیچ گاه در امام راحل کم نشد، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تا آخرین روز حیات قرص و محکم بودند.

امام جمعه ساری با بیان این که روحانیان مجاهد سست و ضعیف نیستند، بیان داشت: این قشر در مقابله با دشمن سرد و تسلیم نخواهند شد، ادبیات یک روحانی مجاهد متفاوت است، در مقابل خدا عذرخواه و معترف به خطاها است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که گاهی ممکن است در امور زیاده‌روی یا کم‌روی‌هایی وجود داشته باشد به همین دلیل توجه به تدبیر ضروری است، افزود: در حرکت های جهادی، دفاعی و امنیتی ممکن است ضعف‌هایی وجود داشته باشد اما در ادبیات باید از خدا ثبات قدم و صبر بخواهیم تا از جامعه روحانیت مازندران هیچ عملیاتی که همراه با ضعف باشد را شاهد نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تاکید بر این که از جامعه روحانیت انتظار می‌رود همواره در مقابل دشمنان مستحکم باشند، خاطرنشان کرد: روحانیت امروز با روحانی سال ۱۳۵۷ نباید متفاوت بوده و ادبیاتش هم نباید همراه با شکایت باشد.

وی با بیان این که جهاد را دست کم نگیریم و در همه صحنه‌ها بسیجی، پرتلاش و آزاده باشیم، ادامه داد: باید همچون آرمان علی وردی عزیز که در مقابل زور و قمه ده نفر حاضر نشد به امام راحل و مقام معظم رهبری توهین کند مستحکم باشیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات