۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۳۴۱۱۴

ویژگی های امامان معصوم در بیان نماینده ولی فقیه در کاشان

ویژگی های امامان معصوم در بیان نماینده ولی فقیه در کاشان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی برخی از ویژگی های امامان معصوم را تبیین کرد و گفت: منصب امامان معصوم انتخابی نیست، بلکه از سوی خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار با دانش آموزان دبستان پسرانه مرحوم صلاحی، گفت: نوجوانان و جوانان و همه مردم باید دعوت نامه شیطان که نتیجه اش بدبختی و جهنم است را کنار گذاشته و دعوت نامه خدا را قبول کنند.

وی با اشاره به اینکه باید به این باور و اعتقاد برسیم که قبل از اینکه حرف یکدیگر را بشنویم امام زمان(عج) آن را شنیده است، افزود: نباید به دنبال این باشید که امام زمان(عج) چه روز و چه ساعتی ظهور خواهد کرد بلکه مهم این است که عقیده ما این گونه باشد که بدانیم حرف ما را زودتر از دیگران امام زمان(عج) شنیده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خداوند سمیع است و می‌شنود و حتی آنچه در ذهن انسان می‌گذرد از آن خبر دارد و اگر همه جمعیت کره زمین هر کدام در ذهن خودشان همزمان مطلبی را بخدا بگویند، خدا می‌شنود.

وی در ادامه به برخی از ویژگی‌های امامان اشاره کرد و نخستین ویژگی امامان را معصوم بودن آن‌ها دانست و افزود: معصوم کسی است که در تمام عمر خود گناه نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان دومین ویژگی امامان را منصب آن‌ها را از سوی خداوند دانست و اظهار داشت: امیرمومنان(ع) با رای مردم انتخاب نشد و از سوی خداوند انتخاب شد و پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، خداوند می‌فرماید، بعد از من امیرمومنان(ع) امام شما خواهد بود و این نصب تا امام زمان(عج) ادامه داشته است.

وی علم خدادادای امامان را سومین ویژگی آن‌ها اعلام کرد و افزود: از امیرمومنان(ع) هر سوالی می‌شد بلافاصله جواب می‌داد چرا که علم آن را از سوی خداوند داشت و برای پاسخ به سوالات نیازی به فکرکردن نداشت.

به گفته وی امامان آمدند تا انسان را به سعادت و خوشبختی برسانند و برای هدایت انسان قرآن و پیامبراکرم و امامان را فرستاد، اما از سوی دیگر شیطان را نیز فرستاد و جنگ بین پیامبر و شیطان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: امام سجاد(ع) می‌فرماید، برای انسان دو دعوت نامه آمده است، یکی از طرف خداوند و دیگری از طرف شیطان است، نتیجه دعوت نامه خداوند بهشت است و نتیجه دعوت نامه شیطان جهنم است.

وی افزود: پیامبر و امامان معصوم معلم قرآن هستند و احکام دین از جمله نماز و روزه را از قرآن و احادیث می‌گیریم و زمانی که امام زمان(عج) غایب است احکام خود را از مرجع تقلید که با قرآن و توضیح و تفسیر قرآن و روایات آشنا باشد و احکام دین را برای ما توضیح بدهد می‌گیریم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات