۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۳۴۲۱۴
مدیر موسسه زنان منتظر عنوان کرد؛

ضرورت ایجاد قرارگاه مردمی عفاف و حجاب در کشور

ضرورت ایجاد قرارگاه مردمی عفاف و حجاب در کشور
معین الاسلام با اشاره به وجود قرارگاه‌های مختلف و متعدد عفاف و حجاب در شهرها، ضرورت وجود قرارگاه مردمی عفاف و حجاب در کشور را امری لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانم مریم معین الاسلام مدیر موسسه زنان منتظر در نشست درون حوزوی تبیین حجاب و راهبردهای حوزه با عنوان «خشونت علیه مظاهر دینی و راهبردهای جامعه اسلامی» که در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه حوزه های علمیه و متولیان فرهنگی کشور به ناخودآگاه افراد جامعه اظهار داشت: بسیاری از خشونت هایی که امروزه بر علیه مظاهری دینی در جامعه مشاهده می شوند، ریشه در ناخودآگاه افراد دارد و در واقع این گونه کارها نه دلیل عقلی دارد و نه دلیل مرضی(اذیت و آزار)؛ چرا که متاسفانه ناخودآگاه جامعه ما توسط دشمنان اسلامی و غرب مدیریت می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر اهتمام جدی برای مدیریت افکار و ناخودآگاه افراد جامعه وجود نداشته باشد در آینده نزدیک با ناهنجاری های مختلف بر علیه ارزش های دینی مواجه خواهیم شد و لذا باید متولیان فرهنگی به این نکته توجه و اهتمام لازم داشته باشند.

مدیر موسسه زنان منتظر عمده‌ترین مسئولیت حوزه های علمیه را طرح برنامه دراز مدت برای اصلاح و تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه دانست و ابراز کرد: باید حوزه های علمیه طرح و برنامه ای جامع برای اصلاح و تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه که تحت تاثیر و مدیریت غرب و دشمنان قرار گرفته است، ارائه دهند و باید از استراتژی حجاب خارج شده و وارد استراتژی اصلاح جامعه شویم.

ضرورت «ارائه طرح و اجرای برنامه های زودبازده فرهنگی» توسط نهادهای فرهنگی کشور

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: به نظرمن باید تمام تمرکز حوزه علمیه و مراکز فرهنگی بر روی «ارائه طرح و اجرای پروژه هایی» باشد که پرحجم و زود بازده هستند و از انجام فعالیت‌های دیربازده و پراکنده جلوگیری شود و همچنین لازم است موج رسانه ای قوی برای تقبیح خشونت بر علیه مظاهر دینی و برخورد با آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد شود و سکوت مرگبار رسانه‌ها در این زمینه ها جایز نبوده و نباید شاهد این سکوت باشیم.

معین الاسلام با اشاره به وجود قرارگاه‌های مختلف و متعدد حجاب و عفاف در شهرها اظهار داشت: متاسفانه در جریان های فرهنگی کشور، جای نهادهای مردمی خالی است و لازم است برای مواجهه با مسئله حجاب و عفاف در کشور، قرارگاه مردمی داشته و اقدامات مردمی را با حمایت مادی و معنوی در این زمینه مشاهده کنیم؛ چرا که مردم ما در طول این مدت ثابت کرده‌اند که ایده های بسیار عالی و موثری را در این گونه مسائل دارند.

ضرورت ایجاد قرارگاه مردمی عفاف و حجاب در کشور

وی در ادامه با بیان آسیب‌های متعدد و گوناگون بی حجابی و بی عفتی در جامعه و افراد آن بیان داشت: باید بیشترین تاکید ما بر این آسیب باشد که مسئله بی حجابی، منجر به نابودی خانواده ها، از هم پاشیدگی و سست شدن بنیان خانواده خواهد شد؛ چراکه پرداختن به این آسیب ها، اقبال اکثریت افراد جامعه را به دنبال خواهد داشت و نتایج بهتر و مناسب تری می توان به دست آورد.

چرا حجاب زنان حقوق بگیر دولت اسلامی اصلاح نمی شود

مدیر موسسه زنان منتظر با اشاره به این که ۳۰ تا ۴۰ درصد زنانی که ضعیف الحجاب هستند، تحت حاکمیت بوده و حقوق بگیر دولت اسلامی هستند خاطرنشان کرد؛ باید حوزه علمیه، این هدایت را نسبت به حاکمیت داشته باشد تا حداقل حجاب ۳۰ یا ۴۰ درصد زنان تحت حاکمیت اسلامی اصلاح شود که اگر این کار به نتیجه رسد، بخش زیادی از مشکل بی حجابی زنان در کشور حل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: باید این را بپذیریم که نهادهای متولی فرهنگ و ارگان هایی که متولی انجام فعالیت های ریشه ای و بنیانی برای اصلاح جامعه هستند، وظیفه خود را انجام نداده اند؛ مخصوصا نهاد آموزش و پرورش که در این مدت، نهادی کاملاً رها شده و بدون انجام کارهای بنیادین بوده است.

قشر «دانش آموزی» بیشترین آسیب دیدگان فرهنگی در جامعه

معین الاسلام در پایان اظهار داشت: امروزه بیشترین مشکل ما، با قشر دانش آموزی است و به همین دلیل باید تمام فعالیت های فرهنگی بر روی دانش آموزان متمرکز شده و طرحی نو و کارآمد ارائه دهیم تا بتوانیم بسیاری از گره های ذهنی ایجاد شده توسط دشمنان در اذهان دانش آموزان را گشوده و مهندسی غلط ذهنی آنان را نوسازی کنیم.

علی اکبر زهدی پور

ارسال نظرات