۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۳۴۲۶۱
دبیر کل جنبش عهدالله عراق:

فداکاری های شهدا و علمای دین بدون جهاد تبیین از بین می رود

فداکاری های شهدا و علمای دین بدون جهاد تبیین از بین می رود
حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری با بیان این که امروزه نظام اسلامی و ولایت فقیه نوک پیکان هجمه ها و حملات دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارد، جهاد تبیین را امری لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری دبیر کل جنبش عهد الله عراق صبح امروز در مدرسه عالی فقه دارالهدی که با موضوع جهاد تبیین برگزار شد با اشاره به ضرورت یادگیری زبان عربی برای طلاب علوم دینی، دانستن زبان عربی را لازمه صدور انقلاب اسلامی به جهان دانست و اظهار داشت: متاسفانه یکی از ضعف های حوزه علمیه قم مسئله یادگیری زبان عربی است که برای صدور انقلاب، دانستن این زبان بسیار و لازم می‌باشد.

وی در ادامه با بیان ضرورت جهاد تبیین در مواجهه و مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران با هدایت های امام راحل با یک کلمه شروع شد و امام خمینی(ره) با یک فریاد قیام کرده و قیام خود را تبدیل به نهضت نمود و سرآغاز حاکمیت الهی بر بستری جهانی شد؛ چراکه امام خمینی(ره) دل های مردم و نفوس مردم را به دست آورد و اثر جهاد تبیین همان آثار صحبت های رهبر معظم انقلاب اسلامی را دارد.

دبیر کل جنبش عهدالله عراق با تأکید بر این که نهضت خمینی کبیر مبتنی بر اندیشه، فرهنگ و تفکر حق شکل گرفته، جهاد تبیین را از بارزترین الزامات همیاری و همدلی با این نهضت بزرگ اسلامی دانست و ابراز کرد: جهاد تبیین یکی از ضروری ترین نیازهای امروز انقلاب اسلامی است و باید همه در حد توان خود در این راستا گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به شهادت حضرت زینب بعد از واقعه کربلا خاطرنشان کرد: اگر حضرت زینب نبود، کربلا هم نبود؛ چرا که قبل از واقعه عاشورا جهاد با دشمنان جهاد با شمشیر بود؛ اما بعد از واقعه عاشورا سلاح مبارزه و مقابله با دشمنان تغییر پیدا کرد و چون سلاح شمشیر کارساز نبود، ابزار زبان و فریاد بود که کارساز واقع شد و در عصر امروز نیز بدون جهاد تبیین، جان‌نثاری ها و فداکاری های شهدای انقلاب اسلامی و بزرگان دین اثر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری با بیان این که جهاد تبیین غیر از تبلیغ است، جهاد تبیین را جهاد در مقابل دشمنان دانست و بیان داشت: هدف دشمنان انقلاب اسلامی، بریدن سر اسلام و ولایت فقیه است و امروزه نظام اسلامی و ولایت فقیه نوک پیکان هجمه ها و حملات دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است و در هیچ دوره‌ای از تاریخ جبهه حق و باطل، مثل این دوران، آشکارتر و نمایان تر نبوده است.

وی در ادامه با یادآوری داستان هارون مکی و دستور امام صادق(ع) بر داخل شدن او در تنور خاطرنشان کرد: بین دین داری و در جبهه حق بودن، تفاوت های زیادی وجود دارد؛ چنانکه اکثر کسانی که در مقابل اهل بیت علیهم السلام ایستادند، خود را متدین می پنداشتند؛ اما با امیرالمومنین کاری کردند که بعد از شهادت ایشان مردم گفتند مگر علی هم نماز می خواند.

انبارهای حوزه های علمیه پر از موشک های فرهنگی است؛ اما باید شلیک شوند

دبیر کل جنبش عهدالله عراق با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، فقهی و اسلامی حوزه های علمیه اظهار داشت: به نظر من انبارهای فرهنگی حوزه های علمیه پر از مسائل فرهنگی، علمی، فقهی و اصولی است؛ اما آنچنان که باید و شاید از انبارها استفاده نمی شود و باید موشک های فرهنگی حوزه های علمیه به سمت دشمنان شلیک شود؛ چرا که حضور در جبهه بدون استفاده از سلاح فایده نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اهمیت پرداختن به مباحث مربوط به ولایت فقیه و تمرکز دشمنان انقلاب اسلامی بر این موضوع ابراز کرد: در جهان اسلام علمایی که معتقد به ولایت فقیه باشند بسیار هستند؛ اما چه مقدار از علما به بحث ولایت فقیه می پردازند؟ در صدا و سیما، رسانه‌های کشور و فضای مجازی این مباحث چه مقدار مطرح و تقویت شده و از ولایت فقیه دفاع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری در پایان اظهار داشت: امروزه رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال سلیمانی های فرهنگی و سلیمانی های جهاد تبیین است و این کافی نیست که ما فقط به سلیمانی ها ارادت داشته باشیم؛ بلکه باید سعی کنیم خودمان سلیمانی و ابو مهدی باشیم.

ارسال نظرات