۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۷۳۴۳۲۶
یادداشت؛

بوی تعفن براندازی و فتنه‌ای جدید از سخنان خاتمی

بوی تعفن براندازی و فتنه‌ای جدید از سخنان خاتمی
بیان سخنانی مثل اینکه انقلاب دچار انحراف شده از سید محمد خاتمی که هنوز سوابق فعالیت‌ها و خیانت هایش فراموش نشده است، سخنی خنده‌دار به نظر می‌آید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین و یکی از پایه فعال فتنه‌ها و اغتشاشات که امروز خود او و اطرافیانش با ادعای دلسوزی‌اش، به دنبال این هستند که چهره خاتمی را بازسازی کنند تا شاید از درون چهره‌اش یک هاشمی رفسنجانی بیرون بدهند. بعد از مرگ هاشمی رفسنجانی، جبهه اصلاحات نشان داد که دیگر آن انسجام و رهبری لازم را ندارد. از این رو اکنون آن‌ها در تلاشند که با تطهیر چهره سید محمد خاتمی، او را دلسوز نظام نشان بدهند.

بیان سخنانی مثل اینکه انقلاب دچار انحراف شده از سید محمد خاتمی که هنوز سوابق فعالیت‌هایش فراموش نشده است، سخنی خنده‌دار به نظر می‌آید. البته ماجرا جایی جالب‌تر می‌شود که آقای خاتمی بارها در این سخنان تازه‌اش ادعا می‌کند که ما یک حکمرانی بد و غلط داریم. هرچند باید ریشه و اساس سخن عده‌ای که دم از حکمرانی نوین می‌زنند، چیست؟ اما قطعاً بیان و تکرار مکرر این سخن از زبان آقای خاتمی بدون قصد و غرض ورزی نخواهد بود. چه بسا که این سخن از زبان آقای خاتمی، بوی فتنه‌ای تازه می‌دهد. نباید فراموش کنیم که تکرار معروف آقای خاتمی در سال 1396 چه بلاهایی را در کشور به یادگار گذاشت.

آقای خاتمی فراموش کرده‌اند که کشور خود صاحبی دارد که در کوران سخت‌ترین حوادثی که شما و امثال شما برای آن رقم زدید، کشور را حفظ فرمود. زمانی که تندروی‌ها و افراطی‌گری‌های شما باعث خشم مردم شده بود را به یاد دارید؟ البته باید بنویسیم که قطعاً دروغ‌گو کم حافظه می‌شود. البته اگر دروغ‌گو کافر باشد و همه را به کیش خود بپندارد، خیلی بد است. آقای خاتمی که روزگاری افراطی‌ترین مدیریت‌ها را در دولت هاشمی رفسنجانی اعمال می‌کرد، در دولت خود چنان مدیریت اشتباهی را در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن دنبال کرد که رهبر انقلاب تعابیر مختلفی از هجمه‌های فرهنگی دشمن به کار بردند.

آقای خاتمی فراموش کرده است که خود او نزدیک بود روزگاری توسط سرویس‌های جاسوسی استکباری کشته شود و پیکرش پیراهن عثمانی برای پیروزی میرحسین موسوی در فتنه 88 گردد. هرچند که همان زمان اگر هوشیاری مأموران امنیتی نبود، آقای خاتمی الآن کمتر تاوان گناهانش را پس می‌داد. چه بهتر است که ایشان به جای ادامه دادن خطی که خود می‌داند انتهای آن جز خسر الدنیا و الآخره نیست، همانطور که رهبر انقلاب انتظار دارند، نسبت به عملکرد خود توبه کند.

آری، آقای خاتمی که سال‌هاست در تلاشند براندازی جمهوری اسلامی ایران را رقم بزنند. از این روست که در این دیدار می‌گوید که براندازی نه ممکن است و نه مطلوب. این سخن از جمله آن سخن‌هایی است که آقای خاتمی بر اساس تجربیات شخصی‌اش بیان می‌کند. شما که خودتان اعتراف دارید نمی‌توانید براندازی کنید، چرا باز سخنانی را طرح می‌کنید که بوی براندازی می‌دهد؟ مشکل دقیق و اساسی شما با این شیوه حکمرانی چیست؟ ما می‌دانیم، مشکل همان مشکلی است که بعد از خلافت علی(ع) زبیر و طلحه را قلقلک داد که برای براندازی رو به جنگ جمل بیاورند. اگر تجربه این فتنه‌ها برای رهبر انقلاب نبود، الآن شما بایستی درباره تمام خطاهایتان محاکمه می‌شدید تا تبدیل به درس عبرتی برای آیندگان بشوید؛ نه کسی که هر روز بر پیکره این انقلاب ناخن از کین می‌کشد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات