۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۷۳۴۴۰۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حب به دنیا در رأس همه خطا‌ها و گناهان است

حب به دنیا در رأس همه خطا‌ها و گناهان است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی حب به دنیا را در رأس همه گناهان دانست و گفت: خواندن یک دور صحیفه سجادیه در کنار خانه خدا، حب به دنیا را از دل انسان خارج کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ منطقه کاشان که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، گفت: در رأس همه خطا‌ها و گناهان حب به دنیا است.

وی نخستین سفارش بزرگان به حجاج را دوری از حب دنیا دانست و به برخی از راهکار‌های دوری از حب به دنیا اشاره کرد و افزود: خواندن یک دور کامل صحیفه سجادیه در کنار خانه خدا سبب خواهد شد تا حب به دنیا از دل انسان خارج شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: صحیفه سجادیه ۲۸۰ صفحه دارد که خواندن هر دو صفحه با ترجمه تنها ۵ دقیقه طول می‌کشد و طی یکساعت ۲۵ صفحه سجادیه خوانده می‌شود.

به گفته وی روزانه یک ساعت خواندن صحیفه سجادیه طی مدت ۱۰ روز ۲۸۰ صفحه کامل صحیفه سجادیه خوانده می‌شود و اگر روزانه ۲ ساعت صحیفه سجادیه خوانده شود، طی ۵ روز یک دور کامل صحیفه سجادیه خوانده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی دومین سفارش بزرگان به حجاج را وقت گذاشتن بیشتر برای کعبه دانست و گفت: اگر حجاج به لحاظ جسمی توان دارند در اطراف کعبه نماز مستحبی بخوانند و به جای «قل هو الله احد» سوره‌های قرآن را و در قنوت دعا‌های صحیفه سجادیه را بخواند، به این ترتیب زائر خانه در نماز یک دور کامل قرآن و صحیفه سجادیه را در کنار کعبه ختم کرده است.

وی بردن آب همراه با چند لیوان اضافه به کعبه برای پذیرایی از حجاج تشنه را سومین سفارش بزرگان به حجاج اعلام کرد و افزود: ارزش پذیرایی با آب ازحجاج در کعبه بسیار بالا است که نباید این فرصت را از دست داد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ارتباط با امام زمان (عج)، پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) را توصیه چهارم بزرگان به حجاج دانست و اظهار داشت: حضور حجاج از سراسر دنیا در مکه حضور در محضر پیامبراکرم (ص) و امام صادق (ع) و اعلام ولایت خود به امام زمان (عج) است.

لازم به ذکر است، همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲منطقه کاشان با عنوان مسافران قبله با شعار «حج تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت قدس شریف» با حضور ۸۱۵ نفر زائرخانه خدا از منطقه کاشان صبح امروز در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات