۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۳۴۵۳۸
با انتشار یک اثر پژوهشی؛

اجرای مجدد حکم اعدام در صورت زنده ماندن بررسی شد

اجرای مجدد حکم اعدام در صورت زنده ماندن بررسی شد
این اثر پژوهشی به موضوع حکم اعدام در صورت زنده ماندن پس از اجرای حکم قصاص یا حد و تعزیر می پردازد که از سوی دانشگاه رضوی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب واکاوی فقهی حقوقی تجدید اجرای کیفر سالب حیات به موضوع حکم اعدام در صورت زنده ماندن پس از اجرای حکم قصاص یا حد و تعزیر می پردازد که از منظر فقهی و حقوقی واکاوی و بررسی می شود.

این کتاب پس از مفهوم‌شناسی انواع کیفر سالب حیات، به بررسی جرائم موجب مجازات سلب حیات پرداخته می‌شود و وضعیت مجازات مجرم در فرض بقای حیات در قصاص، حد و تعزیر، تبیین فقهی و حقوقی می‌گردد و در اثنای آن، روایات مرتبط بررسی و نقد می‌شوند.

این کتاب در 192 صفحه به قلم حجت الاسلام محمد عربشاهی، دانش آموخته دانشگاه رضوی، حجت الاسلام محمد امامی، دانشیار دانشگاه رضوی و حجت الاسلام علی نصرتی، استادیار دانشگاه رضوی به داوری حجت الاسلام رضا دانشور ثانی، استادیار دانشگاه رضوی از سوی مرکز پژوهش این نهاد علمی فرهنگی در 500 نسخه به قیمت 90 هزارتومان تهیه و تدوین و  در انتشارات دانشگاه رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب دارای دو فصل و هر فصل دارای دو مبحث است که فصل نخست به مفاهیم و کلیات می پردازد و مبحث نخست آن مفهوم شناسی و مبحث دوم جرائم موجب مجازات سلب حیات را بیان می کند.

فصل دوم وضعیت مجازات مجرم ، در فرض بقاء یا تجدید حیات نام دارد که مبحث نخست فرض مربوط به حیات پس از قصاص و مبحث دوم پس از حد و تعزیر را بیان می کند.

در پایان به بررسی دیدگاه قانون گذار درباره اعدام حدی و تعزیری و دیدگاه دکترین حقوق درباره اجرای مجدد اعدام حدی و تعزیری می پردازد. نتایج وپیشنهادها، ضمائم و کتاب نامه هم در بخش پایانی کتاب جای گرفته است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب به فروشگاه کتاب دانشگاه رضوی واقع در صحن امام حسن(ع) حرم مطهر رضوی مراجعه کنند و یا از طریق تلفن 05132236817 برای تهیه به صورت ارسال پستی اقدام کنند.

جواد رستمی
ارسال نظرات