۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۷۳۴۵۶۸
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه مطرح کرد؛

مکتب امام صادق، تربیت کننده بزرگانی همچون حاج قاسم

مکتب امام صادق، تربیت کننده بزرگانی همچون حاج قاسم
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: در مکتب اسلام و امام صادق علیه السلام بزرگانی همانند شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، به همت هیئت دانشجویی محبان اهل بیت دانشگاه رازی مراسمی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما در این مراسم ضمن تسلیت شهادت این امام بزرگوار اظهار داشت: کار ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام جعفرصادق علیه السلام و امام باقر(ع)، تربیت شاگردان بسیاری بوده است و کار این امامان را باید مصداق عملی کار فرهنگی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام صادق(ع) عمر پربرکت خویش را وقف گسترش اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی کردند و ایشان عظمت اسلام را چندین برابر ساختند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از صفات و ویژگی های امام صادق علیه السلام اشاره کرد و افزود: موقعیت شناسی، بصیرت و صبر در امور و نیز قدرت تحلیل و سواد علمی و... از جمله ویژگی‌های بارز این امام همام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد اشاره کرده و ادامه داد: اسلام نه تنها در بحث معنویت و اخلاق تأکیدات بسیاری دارد، بلکه همواره مسلمانان را به کسب علم و دانش تشویق می کند تا جایی که اخلاق و دانش از شاخص های این دین است.

آیت الله علما گفت: از امام جعفر صادق احادیث و روایات بسیاری باقی مانده است که این روایات و احادیث می توانند راهگشا و چراغ مسیر زندگی ما برای سعادت واقعی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مکتب اسلام و امام صادق علیه السلام بزرگانی همانند شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت می شوند که این نشان می‌دهد که این امام همام تا چه اندازه در تاریخ اسلام تاثیر گذار بوده اند./1400/

ارسال نظرات