۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۳۴۶۴۶
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب:

بحران بزرگ قرن جاری مسئله جمعیت است

بحران بزرگ قرن جاری مسئله جمعیت است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: کارشناسان امر اعتقاد دارند که بحران بزرگ قرن جاری مسئله جمعیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرپل ذهاب ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر در سخنانی اظهار داشت: زمانی که نیروهای بعثی صدام خرمشهر را اشغال کردند بر دیوارهای آن شهر نوشته بودند «آمده ایم تا بمانیم» ولی امروز جهانیان به عینه می بینند که نه تنها اثری از رژیم بعثی در خرمشهر نیست، بلکه نام و نشانی از این دژخیمان در عراق دیده نمی شود، ولی در مقابل شاهد جمهوری اسلامی مقتدر هستیم.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه سخنان خود افزود: آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام بزرگترین ضربه بر پیکره ماشین جنگی صدام بود و همین پیروزی رزمندگان اسلام باعث تضعیف روحیه نیروهای اشغالگرا عراقی شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین شئونات پیامبران خداوند به ویژه رسول اکرم (ص) الگو بودن آن حضرت است، بنابراین باید این موضوع در حیات فردی و اجتماعی انسان ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: الگوپردازی یعنی شناساندن منطقی الگو از مهم‌ترین راه‌های گسترش اندیشه و مکتب فکری است و خوشبختانه به برکت بزرگانی همانند حضرت فاطمه و حضرت زینب و حضرت معصومه، بانو و دختر مسلمان الگوهای متعالی برای خود دارد.

حجت الاسلام فاطمی نسب عنوان کرد: رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خویش فرمودند که یکی از وظایف اصلی دختران و زنان جوان ایجاد الگوی جهانی برای زنان و دختران جهان می باشد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ملی جمعیت بیان داشت: موضوع جمعیت و پیری آن امروز به یک مسئله مهم در کشور تبدیل شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره فرمودند که تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از مهمترین وظایف و فرائض مسئولان و مردم می باشد.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد: کارشناسان امر اعتقاد دارند که بحران بزرگ قرن جاری مسئله جمعیت است که در آستانه آن قرار دادیم و بی شک هیچ بحرانی به این اندازه نمی تواند جامعه بشری را تهدید کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین اهداف طرح جوانی جمعیت کاهش سن ازدواج و نیز تشویق زوجین به فرزندآوری است زیرا اگر این امر محقق نشود جوانان امروز ما دوران پیری سختی را تجربه خواهند کرد./1400/

ارسال نظرات