۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۳۴۶۷۲
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

برنامه های حج بازمهندسی می شوند

برنامه های حج بازمهندسی می شوند
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در حج امسال می بایست بازمهندسی نسبت به برنامه های حج داشته باشیم تصریح کرد که این مسئله در بخش پزشکی و بعثه رهبری انجام گرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در ششمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه که در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به شعار «تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» در حج امسال اظهار داشت: تحول قرآنی زمینه تحول در انسان ایجاد می کند و از زمانی که رهبر انقلاب بحث «تحول قرآنی» را مطرح کردند، به قرآن در حرم های عتبات و نیز حرم های مکه و مدینه در ایام حج توجه بیشتری شد.

وی افزود: جلسات معارفی با عنوان «انس معرفت» از زمان آقای قاضی عسکر گذاشته می شد، امسال جلسات «انس با قرآن» هم اضافه می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ما در حج پیش رو با توجه به اینکه 970 هزار نفر هنوز فیش حج در اختیار دارند و همچنین بعد از راه اندازی حج عمره نیز بیش از 5 میلیون و 850 هزار فیش عمره در اختیار دارند، باید نسبت به بازمهندسی برنامه های حج اقدامی می کردیم که این کار هم در قسمت پزشکی و هم بعثه مقام معظم رهبری انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه امر بهبود فرآیندها و مباحث مشاوره ای هم در حال اجراست، گفت: با توجه به تعطیلی چندساله لازم بود بروزرسانی توانایی های خادمان انجام بگیرد که این کار انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز کرد: در پیگیری مطالبات از عربستان هم نکاتی است از جمله شهدای منا که باید تعیین تکلیف شود. مساله دیگر، قرائت دعای کمیل در بقیع است که باید به آنها توجه شود.

وی گفت: اگر پادگان ها مراکز آموزشی برای بسیجیان در دوران دفاع مقدس بود، آستان های مقدس امروز می توانند این نقش آموزشی را داشته باشند. بعثه مقام معظم رهبری هم آمادگی کامل دارد که از نکات مطلوب برای توجیه بیشتر زائران خدا استفاده کند.

ارسال نظرات