۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۳۵۱۳۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سرودن شعر برای ائمه اطهار و شهدا دعوت به سوی خدا است

سرودن شعر برای ائمه اطهار و شهدا دعوت به سوی خدا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی دعوت به سوی خدا را وظیفه مشترک روحانیت، فرهنگیان و شعرا دانست و گفت: سرودن شعر برای ائمه اطهار و شهدا دعوت به سوی خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دومین محفل ادبی هئیت، گفت: وظیفه مشترک روحانیت، فرهنگیان و شعرا، دعوت مردم به سوی خداوند است.

وی با بیان اینکه روحانیت، فرهنگیان و شعرا وظیفه مشترک دعوت به سوی خدا را دارند، افزود: دعوت به سوی به خدا صفت پیامبراکرم (ص) و امام زمان (عج) است از این رو در قران کریم مردم با سه روش حکمت و اندرز، استدلال و مناظره و به سوی خدا دعوت شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان جایگاه شعرا را داعی الله دانست و با اشاره به اینکه شعرا با شعر خود همه را به سوی خدا دعوت می‌کنید، اظهار داشت: اگر برای هر کدام از ائمه اطهار، حضرت معصومه(س) و یا شهدا شعر می‌گوئید بازهم دعوت به سوی خدا است.

وی با بیان اینکه اگر نام شهدا هم در اشعار شما آمده است به دلیل تقویت راه خدا است، گفت: ما در حال حرکت به سمت ظهور امام زمان (عج) هستیم و شعرا می‌توانند در تسریع ظهور نقش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تحقق و تسریع در ظهور را نیازمند یک رغبت اجتماعی به اسلام دانست و با بیان اینکه ما مشتاق به دولت کریمه هستیم، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، محاسن کلام ما را به مردم برسانید مردم از ما تبعیت می‌کنند.

وی ادامه داد: شعرا باید هنر انتقال محاسن کلام ائمه اطهار (ع) را به مردم دنیا داشته باشند تا مردم دنیا مطیع اهل بیت (ع) و مشتاق امام زمان (عج) که مقدمه ظهور است باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید براستفاده از ظرفیت مبانی دینی، گفت: سفیر ایران در کنفرانس محیط زیست کشور کانادا زمانی که به حدیثی از پیامبراکرم (ص) مبنی بر اینکه اگر شاخه درختی را بشکنید همانند این است که بال فرشته‌ای را شکسته باشید اشاره کرد، این جمله به تیتر اصلی این کنفرانس تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه امروز بسیاری از مردم دنیا از طریق نهج البلاغه با اسلام و مبانی دین اسلام آشنا شده و مسلمان می‌شوند تأکید کرد: ما باید مکتب اهل بیت (ع) را به دنیا معرفی کنیم تا در ایجاد رغبت اجتماعی آخرالزمان شریک باشیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات