۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۳۵۱۸۴
در اصفهان؛

مراسم تشییع و ترحیم آیت الله مجلسی اصفهانی برگزار می شود

مراسم تشییع و ترحیم آیت الله مجلسی اصفهانی برگزار می شود
مراسم تشییع مرحوم آیت الله میرزا محمد تقی مجلسی اصفهانی صبح دوشنبه در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله حاج میرزا محمد تقی مجلسی اصفهانی از نوادگان دختری علامه محمد باقر مجلسی شب گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت.

براساس اعلام مسئولان حوزه علمیه اصفهان، مراسم تشییع عالم جلیل القدر، آیت الله میرزا محمد تقی مجلسی اصفهانی صبح دوشنبه ساعت۸/۳۰ صبح از مدرسه صدر بازار به سمت مسجد جامع اصفهان و مقبره علامه مجلسی برگزار می‌شود.

مراسم ترحیم این استاد حوزه علمیه اصفهان، سه شنبه ۹خرداد از ساعت۸/۳۰ الی ۱۱صبح در مسجد جامع برگزار خواهد شد.

حاج شیخ محمّدتقی مجلسی ابن میرزا محمّدحسن بن میرزا آقا بن میرزا محمّدعلی بن میرزا مهدی بن میرزا محمّدتقی تاجر عباس آبادی. عالم جلیل و فقیه محقق، از مراجع تقلید و مجتهدین عالی‌قدر اصفهان، از نوادگان دختری علّامه ملّامحمّدباقر مجلسی است که در سال ۱۳۰۸ شمسی در اصفهان متولّد شد.

این عالم پس از طی دروس مقدماتی و سطح در نزد اساتیدی چون شیخ محمدرضا جرقویه‌ای و شیخ محمدحسین مشکینی به قم رفته و نزد حضرات آیات سیّدحسین طباطبائی بروجردی، سیّدمحمّدتقی خوانساری و سیّدمحمّد حجت کوه‌کمره‌ای به کسب فیض پرداخت.

سپس به نجف اشرف عزیمت نموده و از درس حضرات آیات سیّدعبدالهادی شیرازی، سیّدعلی علّامه فانی، آقا میرزاهاشم آملی، سیّدمحسن حکیم، سیّدحسین حمامی، حاج شیخ حسین حلی و حاج سیّدابوالقاسم خوئی بهره برد و پس از اخذ اجازات اجتهاد و روایت از اساتید خود به ایران مراجعت کرد.

این عالم جلیل القدر به درخواست حاج آقا روح اللّه کمالوند به خرم آباد رفته و ۵ سال به تدریس پرداخت، سپس ۱۲ سال در قم به تدریس خارج فقه و اصول مشغول بود و پس از آن بنا بر اصرار جمعی از فضلا و مومنین و با عنایت به نیاز به حضور وی در حوزه علمیه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد شهر اصفهان پیوست و در مدرسه علمیه صدر، به تدریس مباحث خارج فقه و اصول پرداخت.

«الدّرة البهیّه فی مسائل التّحیّه»، «محاضرات الاصول»، «رسالة فی مسائل الرضاع»، «رسالة فی تجنیس المتنجّس»، «رسالة فی فروع العلم الاجمالی»، «رسالة فی انفعال ماء القلیل» و «المختار من مبانی الاصول، «آداب الجمعه» از جمله آثار نگاشته‌شده توسط این عالم گرانقدر است.

این استاد حوزه در اصفهان سکونت گزیده و تا آخر عمر خود به تدریس خارج فقه و اصول و راهنمائی مردم در مسائل شرعی و امور افتاء و مرجعیت مشغول بوده و در تقوا و اخلاق حسنه و تواضع زبان‌زد بودند.

مراسم تشییع و ترحیم آیت الله مجلسی اصفهانی برگزار می شود

ارسال نظرات