۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۳۵۳۲۴
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

الزامات مجلس تراز انقلاب اسلامی و شاخصه های انقلابی بودن

الزامات مجلس تراز انقلاب اسلامی و شاخصه های انقلابی بودن
نماینده خبرگان با اشاره به الزامات مجلس تراز انقلاب اسلامی، داشتن شاخصه هایی همچون ساده زیستی و دوری از تجملات، داشتن نگاه ملی و فراملی، موضعگیری صحیح و به نفع خود عمل نکردن را از جمله شاخصه های مجلس انقلابی دانست.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه های انقلابی بودن و الزامات مجلس تراز انقلاب اسلامی، یکی از شاخصه های انقلابی بودن را نگاه راهبردی داشتن به مسائل مختلف جامعه دانست و اظهار داشت: یکی از شاخصه های انقلابی بودن نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که باید انسان انقلابی نگاه های احساسی، منطقه‌ای و محله ای نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: باید نگاه شخص انقلابی به صورت ملی و فراملی باشد و آن مجلسی انقلابی است که دارای نگاه ملی و فراملی است و نگاه راهبردی نیز همین نگاه است؛ نه اینکه انسان نگاه منطقه ای داشته و در صدد کسب رضایت گروه، باند و یا گرایش خاص باشد.

آیت الله حیدری یکی از شاخصه های انقلابی بودن نمایندگان مجلس را داشتن شجاعت ادبی، موضع گیری در اظهار نظرها و تصمیم گیری ها دانست و بیان داشت: آن انسان و فردی که توانایی انتقاد نداشته و نسبت به ظلم، بی آبروی، خیانت به افراد و مسائلی از این قبیل از خود ترس نشان دهد، نمی تواند موضع صحیحی را انتخاب کند؛ اما انسان شجاع می تواند موضع گیری کرده و از خطاها انتقاد کند و یا حداقل آن را مورد تذکر قرار دهد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شاخصه های انقلابی بودن نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که آنان در طول مسئولیت ها و عملکرد های خود در دوران نمایندگی مجلس، دنبال در نظر گرفتن منافع شخصی و مسائل مادی نباشند؛ بلکه صرفاً به نیت الهی و خدمت به مردم و نظام حرکت کنند و نباید این گونه باشد که انسان ارزش های متعالی، الهی و انقلابی را فدای منافع شخصی، گروه خاص، حزب یا منطقه خاصی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شاخصه ساده زیستی و دوری نمایندگان از تشریفات و تجملات را نیز یکی دیگر از شاخص های نمایندگان مجلس دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشتند و نمایندگان را نسبت به رعایت این گونه مسائل توصیه فرمودند.

آیت الله حیدری اظهار داشت: گاهی مشاهده می شود که برخی از نمایندگان مجلس برای تحمیل برخی از نظرات خود به دیگران، به روش های مختلف از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی عبور می کنند و با استفاده از حق رأی خود نسبت به افراد و برخی از مسئولان کشوری درصدد اعمال نظر در عزل و نصب ها، هستند؛ درحالی که این گونه عملکردها، عملی خارج از شاخصه های انقلابی است و تقیّد به احکام حکومتی و ولایتی یکی از شاخصه های انقلابی بودن در نمایندگان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نگاه مجلس به دولت را نگاه همکاری و هم افزایی دانسته و تاکید کردند که سال آخر، سال جبران خلأها و قصورها باشد، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی نباید خود را رقیب دولت بداند؛ بلکه باید خود را همکار دولت اسلامی دانسته و راه های در پیش رو را برای دولت، تسهیل کند و این منافاتی با عمل به مرّ قانون نداشته و مجلس =می تواند در عین حال که به قانون عمل می کند گام های همکاری خود با دولت را نیز بردارد.

میثم صدیقیان

ارسال نظرات