۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۳۵۳۷۲
با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی انجام شد؛

تجلیل از فعالیت‌های جهادی گروه‌های تبلیغی اعزامی ماه رمضان

تجلیل از فعالیت‌های جهادی گروه‌های تبلیغی اعزامی ماه رمضان
مراسم تجلیل از فعالیت‌های جهادی گروه‌های تبلیغی اعزامی ماه مبارک رمضان با حضور حضور حجت اسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اداره کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در جهت تقویت ظرفیت گروه های تبلیغی در انجام تبلیغ موثر و تبیین ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی و تجلیل از گروه های اعزامی در ماه مبارک رمضان، نشستی را با حضور حجت اسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی، سالن شیخ طوسی برگزار کرد.

مراسم تجلیل از فعالیت‌های جهادی گروه‌های تبلیغی اعزامی ماه مبارک رمضان به حضور مدیران گروههای تبلیغی، مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی و فعالان عرصه تبلیغ برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تجارب تبلیغی مبلغین گرامی باید تجربه‌نگاری شود و به صورت کتاب در اختیار دیگر مبلغین قرار بگیرد تا آنها نیز از این تجربیات بهره‌مند شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ماموریت های دفتر تبلیغات اسلامی را در هفت محور خلاصه کرد و ابراز کرد: تبلیغ در کنار آموزش و پزوهش یکی از محورهای فعالیت دفتر تبلیغات است و بودجه‌ای که به دفتر تبلیغات اختصاص داده می‌شود در کنار هزینه‌های جاری باید به همه این محورها اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه میدان فعالیت تبلیغی در تابستان گسترده تر است، خاطرنشان کرد: گروه های تبلیغی از این ظرفیت ها بهره بگیرند و در جاهای که ظرفیت تبلیغی بیشتر است به فعالیت بپردازد و ما تلاش می‌کنیم که از کارهای تبلیغی حمایت داشته باشیم.

همچنین محمدعلی سلیمانی رئیس آموزشهای کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ظرفیت های این مرکز را برای آموزشهای تبلیغی مناسب است و وظیفه این مرکز برگزاری کلاس‌های آموزشی بصورت حضوری در ده کلاس با با امکانات مجهز و همچنین تشکیل کلاس‌های آنلاین مجهز به امکانات پخش وبرگزاری اردو های آموزشی می‌باشد.

رئیس مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اقدامات این مرکز گفت: سامانه آموزشی این مرکز 120 هزار دقیقه فیلم آموزشی را در ۶۰۰۰ جلسه و ۵۲ موضوع تولید کرده است و در اختیار مبلغین قرار داده است و بعد از شرکت در این دوره ها گواهی الکترونیکی به صورت آنلاین صادر می‌شود.

در ادامه این نشست اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: قسمت اداری تبلیغ تخصصی در دهه ۹۰ تشکیل شد و در سال ۹۸ اداره کل تبلیغات تخصصی دفتر تبلیغات شکل گسنرده ای فعالیت خود را آغاز کرد.

جعفری وی در ادامه گفت: این اداره در سه قسمت جذب و ساماندهی، اعزام  و تبلیغ تخصصی نخبگان به فعالیت می‌پردازد و در گونه‌های تبلیغ تخصصی که شامل موضوعات، قالب و مخاطب می‌یاشد کارهای  گسترده‌ای صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این مرکز در اوایل دهه نود شکل گرفت، تصریح کرد: در این مرکز مسئله پژوهش در همه بخش‌های تبلیغی در اولویت است و توصیه ما این است که در حوزه های تخصصی طلاب بیشتر حضور داشته باشند تا فعالیت‌های تبلیغی اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: کسانی که علاقمند به فعالیت تبلیغی هستند می توانند با مراجعه به سایت بلاغ تشکیل پرونده دهند و آموزش‌های تخصصی به صورت غیر حضوری ببینند و از در ظرفیت های تبلیغی که مشخص می شود به فعالیت بپردازند.

در ادامه حجت الاسلام روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: بنده و همکارانم افتخار می‌کنیم که در محضر سربازان حضرت ولیعصر(عج) خدمت می‌کنیم و خدمت به شما را نعمت و فرصت می دانیم و خدا را برای داشتن چنین فرصتی شکر گذار هستیم.

حجت الاسلام روستاآزاد با اشاره به اینکه در سال 97 فعالیت‌های گروه‎‌های تبلیغی آغاز شد، خاطرنشان کرد: اگر فعالیت گروه های تبلیغی به آن شکلی که در ذهن ما است شکل بگیرد خیلی فعالیت‌های تبلیغی تاثیرگذار خواهد بود و ثمرات ارزشمندی خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: از جمله کارهای موثر در تبلیغ گروهی استفاده از خرد جمعی و هماهنگی با دستگاه های مسئول می‌باشد و اگر اینگونه نباشد آنچه که مورد نظر است اتفاق نمی‌افتد و برجستگی‌های گروه‌های تبلیغی محقق نمی‌شود.

ارسال نظرات