۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۳۵۳۷۹
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

کشور در یک بحران جمعیتی قرار دارد

کشور در یک بحران جمعیتی قرار دارد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کریمی گفت: امروز کشور در یک بحران جمعیتی قرار دارد و اگر این وضعیت اصلاح نشود آینده این کشور با یک خطر جدی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، حجت الاسلام سجاد کریمی امروز در مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام که با حضور روحانیون و طلاب کرمانشاهی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: امام رضا علیه السلام به عنوان چراغ مسیر حرکت بشریت شناخته می‌شوند و هر کسی که در مسیر این حرکت و زندگی کند هرگز دچار زیان و خسران نخواهد شد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: امامان معصوم و بزرگان دین برای تمام مراحل زندگی ما احادیث و سفارشات بسیاری دارند که تبعیت از این دستورالعمل ها میتواند زمینه خوشبختی ما باشد.

حجت‌الاسلام کریمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امام رضا علیه السلام که بارگاه مقدس و ملکوتی ایشان در مشهد قرار دارد امروز به کانون عاشقان اهل بیت علیهم السلام در ایران و جهان تبدیل شده است به نوعی که این مکان را می توان پایتخت معنوی جهان اسلام دانست.

وی تصریح کرد: سالانه میلیون ها دلداده و عاشق اهل بیت علیهم السلام با حضور در بارگاه امام رضا علیه السلام زمینه آرامش روحی و معنوی خویش را فراهم می آورند بنابراین باید وجود این امام همام در کشور را مغتنم بشماریم.

حجت الاسلام کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمن علیه نسل جوان کشور اشاره کرد و گفت: دشمن به خوبی می داند که ایران اگر روند کنونی را ادامه دهد می تواند به طور کامل دست استکبار در منطقه و جهان را قطع کند، بنابراین در اتاق های فکر خود به دنبال توطئه چینی و ایجاد یک نومیدی در بین نسل جوان ماست.

وی افزود: یکی از مهمترین و راهبردی ترین برنامه های دشمن برای مقابله ایران اسلامی ایجاد تزلزل در بنیاد خانواده‌هاست به طوری که دشمن میلیاردها دلار صرف هزینه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی می کند که در این بار تلاش دارد فضای موجود در کشور را به نفع خود مدیریت کند که یکی از بارزترین تلاش های آنان جلوگیری از رشد جمعیت کشور و در مقابل تلاش برای پیر شدن جمعیت کشور است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه خاطر نشان کرد: متاسفانه باید اذعان داشت که برخی از زوجین تحت تاثیر این تبلیغات دشمنان به مسئله فرزندآوری توجهی ندارند به طوری که در سال های اخیر نرخ رشد جمعیت کشور نسبت به دهه های گذشته بسیار کاهش داشته است که این را باید یک خطر بزرگ دانست.

وی افزود: امروز کشور در یک جنگ جمعیتی قرار دارد و اگر این وضعیت اصلاح نشود آینده این کشور با یک خطر جدی روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: البته مسئولان نیز باید دست روی دست نگذارند، باید برنامه های مدون و مشوق های درست و اصولی برای فرزندآوری در کشور ارائه دهند زیرا برنامه هایی که امروز برای تشویق زوج ها در بحث فرزندآوری در کشور اجرا می شود، برنامه هایی کوتاه مدت و کم تاثیر هستند.

حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: همه افراد و نهادهایی که در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای فعالیت دارند باید این مقوله را به صورت درست به جامعه اطلاع رسانی کنند و آن را به عنوان دغدغه اصلی آینده نزدیک معرفی کنند./1400/

ارسال نظرات