۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۳۵۴۷۹
در نشست فصلی مجمع رهروان امر به معروف اصفهان مطرح شد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی برای امر به معروف و نهی از منکر

ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی برای امر به معروف و نهی از منکر
اصفهان ـ در نشست فصلی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، جلسه فصلی و مشترک فراجا و مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان با حضور فرمانده فراجای استان و معاونین و رییس و اعضای شورای عالی مجمع و با حضور حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان برگزار گردید .

در این جلسه سردار دکتر جواد استکی رییس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان ضمن تبریک ولادت با سعات امام رضا(ع) اظهار داشت: مسئولین فرهنگی کشور اگر در طول سال های اخیر به وظیفه اصلی خود عمل کرده بودند امروز دچار هنجار شکنی ها در سطح جامعه نبودیم ترک فعل ها باعث شده است که معضلاتی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ وزیر کشور در خصوص مباحث عفاف وحجاب وظیفه همه دستگاه ها اجرای آن می باشد و وظیفه همه ما وخصوصا آحاد مردم مطالبه گری از مسئولین است که به نحو احسنت اجرایی شود .

سردار استکی به اهمیت مطالبه گری اشاره و بیان کرد:  یکی از منویات رهبری بزرگوار این است که نگذاریم پرچم آرمانخواهی ومطالبه گری بر روی زمین قرارگیرد در این راستا یکی از وظایف مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر که یک نهادمردمی است مطالبه گری از مسئولین می باشد که در این زمینه مردم پای کار آمده اند و این مطالبه گری ها باعث پویایی ورشد نظام اسلامی خواهد بود.

رییس مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر با اشاره به روحیه معنوی واعتقادی مردم افزود: هرجا مردم پای کار آمدند پیشرفت ها وموفقیت های بسیار زیادی حاصل شده است واین بخاطر روحیه معنوی و اعتقادی و ایمان بخدای مردم است که خداهم آنهارا یاری می کند در دفاع مقدس مردم بودند که به صحنه آمدند  و با به صحنه آمدن مردم معادلات دشمن ونفوذی های دشمن مثل بنی صدر خائن را درهم شکست و تغییر داد.

سردار استکی به نقشه دشمن اشاره و اظهار کرد: دشمن با تمام توان در مبارزه با نظام اسلامی  در میدان حضور دارد وامروز سرمایه گذاری دشمن روی نسل جوان ونوجوان است که باید مسئولین در این راستا تلاشی جدی داشته باشند .

وی به امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و افزود: امید آفرینی یکی از وظایف همه مسئولین است که با تلاش مضاعف در رفع مشکلات مردم انجام وظیفه نمایند بحمدالله در طول مدت کوتاهی با برنامه ریزی هایی که شد بیش از 200نفر جوان جذب مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان شده اند که این بخاطر روحیه مطالبه گری و امید آفرینی در جامعه صورت گرفته است.

سردار استکی خاطرنشان کرد: با حضور حجت الاسلام والمسلمین مظاهری بعنوان دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان یک حرکت وتحولی در قالب تعامل با دستگاه ها وهمچنین در موضوع گشت ارشاد مسئولین و مسائل عفاف حجاب صورت گرفته است که حضور این روحانی مبارز و دغدغمند باعث امید آفرینی در جامعه وهمچنین در دل مردم مومن وانقلابی اصفهان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در محلات تشکلاتی را راه اندازی نماییم تا علاوه بر رسیدگی به مشکلات مردم، در مسائل امنیتی و مهم تر فرهنگی آن محله هم فعال باشند و بعنوان متولی محله برای جامعه اسلامی تلاش کنند، اظهار کرد: ماموریت های فراجا بسیار زیاد است که یکی از موارد آن مبارزه با مفاسد اخلاقی می باشد که مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر همیشه خودرا در کنار نیروی انتظامی می داند و بحمدالله همکاری های بسیاری خوبی هم صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: همه آحاد مردم وظیفه دارند که در همه عرصه ها مروج معروفات باشند ودر مبارزه بامنکرات باتذکر لسانی آنهم با زبان لین وبعد با مطالبه گری در برطرف شدن منکرات تلاش نمایند.

سردار استکی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن همیشه دنبال نا امنی وراه اندازی اغتشاش در کشورمی باشد که باید با تلاش مضاعف ومجاهدانه جلو این نا امن سازی های دشمن را بگیریم البته دشمن از اعتقادات قوی و ایمان بخدای مردم والطاف خداوند غافل است، وظیفه ما هم افزایی وهماهنگی وتعامل است که با این هم افزایی بزرگترین وتاثیر گذارترین کارها صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه این جلسه سردار محمد رضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: همه مسئولین در ارتباط با فریضتین امربه معروف ونهی از منکر کوتاهی کرده اند و این دو اصل را به فراموشی سپرده اند که باید تلاش جدی در احیای آن در جامعه اسلامی داشته باشیم البته مردم همیشه امربه معروف می کنند و جلوتر از مسئولین حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: باید فعالیت ها در راستای تقویت همدلی بین نیروهای انقلاب و دغدغمند جامعه باشد تا خدای ناکرده شکافی بین آنها صورت نگیرد.

سردار میرحیدری به پشت صحنه هنجار شکنی وبدپوششی درجامعه اشاره  کرد و گفت: دشمن با تمام توان در خصوص بد پوششی و برهنگی در جامعه اسلامی ایران تلاش می کند وسرمایه گذاری زیادی را انجام داده کسانی که کشف حجاب می کنند ویا با پوشش های ناهنجارحضور در مکان ها عمومی دارند ساماندهی شده از سوی دشمن است که باید به جد با آنها برخورد شود.

وی در پایان اظهار کرد: باید طرح سلمان محمدی(ص) که یک طرح اعتقادی و اجتماعی می باشدو در آن طرح پاسخ به شبهات را صورت می داد را با یک روش نوین دوباره در مکان های مختلف راه اندازی نماییم.

در ادامه جلسه حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: نیروهای مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر همه بسیجی وار پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده ودر برنامه ها مجاهدت می نمایند.

وی تصریح کرد: نگاه ستاد امربه معروف ونهی از منکر یک نگاه هم افزایی و تعامل با نیروهای انقلاب در جهت پیشبرد اهداف نظام وانقلاب اسلامی در مسئله امربه معروف ونهی از منکر ومطالبه گری می باشد.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان به گشت ارشاد مسئولین اشاره کرد و افزود: در حوزه گشت ارشاد مسئولین که یکی از مهم ترین فعالیت های ستاد امربه معروف ونهی از منکر می باشد تاکنون چند مدیر کل، رئیس اداره وفرماندار را بخاطر ترک فعل وبا توجه به تذکر به مسئولین ارشد این ادارات به دستگاه قضایی معرفی کرده ایم .

حجت الاسلام مظاهری خاطرنشان کرد: ظرفیت های مردمی یک بازوی توانمند برای همه نهاد ها خصوصا ستاد امربه معروف ونهی از منکر می باشد  که باید این ظرفیت های مردمی را حفظ و حمایت کنیم و آنها را ساماندهی و پشتیبانی نماییم .

وی در پایان تصریح کرد: بحمدالله ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان تعاملات خوبی را با نیروی انتظامی خصوصا پلیس امنیت اخلاقی واماکن دارد که در این همکاری وتعاملات باعث رسیدگی به بسیاری از گزارشات مردمی از هنجار شکنی ها در جامعه شده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات